  • 1. Data: 2021-01-02 14:59:44
    Temat: Telefony bez VAT
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Cześc
    Połowa allegro jest zawalona telefonami "bez vat".
    Zeby było smieszniej czasami telefon z vat kosztuje 1000zł a bez vat
    950. Super interes, prawda?

    Oczywiście mowa o chinskich sprzedawcach ale czesto wysyłke maja
    bezposrednio z innego kraju UE co gwarantuje ze na poczcie nie naliczą
    nam VAT.

    Czy taki chinczyk, wprowadzajac taki towar na teren ue płaci jakis
    odpowiednik vatu wi nnym kraju czy bedac chinczykiem mozna sprzedawca
    omijajac vat? ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 2. Data: 2021-01-02 16:45:30
    Temat: Re: Telefony bez VAT
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 14:59, Budzik pisze:
    > Czy taki chinczyk, wprowadzajac taki towar na teren ue płaci jakis
    > odpowiednik vatu wi nnym kraju czy bedac chinczykiem mozna sprzedawca
    > omijajac vat? ;-)

    OL ile wiem, to nie. Na przesyłce masz, że to prezent i kosztuje 2 EURO
    :-) Działa to, jak Ty chcesz sobie jeden telefon kupić. palety tak nie
    przyślą.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-01-02 18:54:45
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-02 14:59, Budzik wrote:
    > Czy taki chinczyk, wprowadzajac taki towar na teren ue płaci jakis
    > odpowiednik vatu wi nnym kraju czy bedac chinczykiem mozna sprzedawca
    > omijajac vat? ;-)

    Pewnie płaci jakiś ułamek vat od palety czegoś zupełnie innego...

  • 4. Data: 2021-01-04 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > Pewnie płaci jakiś ułamek vat od palety czegoś zupełnie innego...

    Ale tego sa setki tysiecy... Na allegro łatwiej trafic na tel bez vat
    niz z vatem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 5. Data: 2021-01-04 17:38:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 02 Jan 2021 13:59:44 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy taki chinczyk, wprowadzajac taki towar na teren ue płaci jakis
    > odpowiednik vatu wi nnym kraju czy bedac chinczykiem mozna sprzedawca

    Jak taki Chinczyk w UE sprowadza kontener telefonow, to oczywiscie
    powinien zaplacic VAT i clo przy imporcie, a potem jeszcze VAT przy
    sprzedazy - bo prowadzi dzialalnosc gospodarcza. Oczywiscie z
    odliczeniem tego, co zaplacil przy przywozie.

    Ale jak Chinczyk z Chin wysyla Tobie jeden telefon ... to
    sprowadzajacym jestes Ty.

    Rozne kraje jakos to probuja z Chinczykami zalatwic, ale chyba z
    kiepskim skutkiem ...

    https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/komisja-eu
    ropejska-uszczelnia-system-podatkowy-amazon-alibaba-
    i-inni-sprzedawcy-spoza-ue-beda-placic-vat-1

    J.