  • 1. Data: 2003-05-19 18:02:32
    Temat: US a podatek od czynnosci cywilno-prawnej
    Od: "Antoni" <z...@g...pl>

    Witam

    Jeśli strony przy kupnie-sprzedazy mieszkania ustalą, ze płaca po połowie
    podatek od czynności cywilno-prawnej u notariusza, a sprzedajacy w dniu
    podpisania jednak nie bedzie chciał zapłacić podatku, to od kogo sciagniego
    go urząd skarbowy?

    Drugie pytanie: czy mozna ten podatek od czynności cywilno-prawnych opłacić
    po podpisaniu umowy i czy wtedy każda strona płaci za siebie?

    Pytam dlatego, że ze sprzedającym umówiłem się, ze płacimy po połowie, ale
    notariusz powiedział mi, że jesli sprzedający nie zapłaci podatku to US i
    tak sięgnie do mego konta po jego zaległą część. Czy tak jest doprawdy?

    pozdrawiam
    Antoni

  • 2. Data: 2003-05-20 07:44:33
    Temat: Re: US a podatek od czynnosci cywilno-prawnej
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Mon, 19 May 2003 20:02:32 +0200, "Antoni" <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    >notariusz powiedział mi, że jesli sprzedający nie zapłaci podatku to US i
    >tak sięgnie do mego konta po jego zaległą część. Czy tak jest doprawdy?

    Albo trochę nie zrozumiałeś albo ten notariusz mówił gupoty. O ile mi
    wiadomo podatek ten jest pobierany przez notariusza, więc raczej nie
    ma możliwości, że nie zostanie zapłacony. Nie obchodzi go kto w jakiej
    części zapłaci - przed wydaniem aktu kwota ta ma być wpłacona i tyle,
    jak nie będzie to przypuszczam, że nie wyda aktu.
    Inną sprawą jest to, że US może później uznać, że zadeklarowana kwota
    transakcji jest zaniżona i ustalić swoją wyższą. Wtedy podatek od
    kwoty podwyższenia może sciągnąć od dowolnej strony, a praktycznie od
    tej od której im będzie wygodniej. I prawdopodobnie o to chodziło
    notariuszowi.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 3. Data: 2003-05-20 17:20:42
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> napisał

    > Albo trochę nie zrozumiałeś albo ten notariusz mówił gupoty. O ile mi
    > wiadomo podatek ten jest pobierany przez notariusza, więc raczej nie
    > ma możliwości, że nie zostanie zapłacony.

    ależ nie, US może zwolnić płatnika-notariusza od pobrania PCC, zaświadczenie do
    załatwienia w US

  • 4. Data: 2003-05-21 06:33:42
    Temat: Re: Re: US a podatek od czynnosci cywilno-prawnej
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Tue, 20 May 2003 17:20:42 GMT, "Slayer" <a...@o...pl> wrote:

    >Użytkownik <s...@s...pl Slawomir Dabrowski)> napisał

    >ależ nie, US może zwolnić płatnika-notariusza od pobrania PCC, zaświadczenie do
    >załatwienia w US

    Przepis mówi nie o zaświadczeniu a o decyzji urzędu, a to jest jednak
    _drobna_ różnica.
    Rozumiem, że decyzję taką wydaje się kiedy jedna lub obie strony są
    zwolnione z PCC, bo w innym wypadku raczej nie widzę sensu.
    --

    Sławomir Dąbrowski