  • 1. Data: 2003-05-19 17:43:35
    Temat: poczatkujacego watpliwosci...
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Czesc,

    po prawie 1,5-miesiecznym okresie prowadzenia DG (sklep internetowy -
    sprzedaz wysylkowa os. fizycznym, bez rachunkow, nievatowiec) uznalem, ze
    warto sprawdzic czy odpowiednio podchodze do ksiazki (KPiR) i innych
    obowiazkow. Bede b. wdzieczny, jesli ktos moglby zerknac i wskazac jesli cos
    pominalem:

    1. mam zeszyt "Ewidencja sprzedazy" i tam codziennie jednym wpisem wprowadzam
    caly przychod (nieudokumentowany)
    2. na koniec kwietnia jednym wpisem wprowadzilem do ksiegi sume przychodow w
    miesiacu
    3. do 20. maja musze wprowadzic chronologiczne wszystkie faktury na zakupione
    przeze mnie materialy oraz rzeczowe skladniki majatkowe (wartosc<1500), ktore
    zakupilem po rozpoczeciu DG

    I jeszcze 3 pytania:

    * co z rzeczowymi skladnikami majatkowymi (np. faks), ktory zakupilem przed
    rozpoczeciem DG, ale faktura jest na firme (mialem juz wtedy REGON)
    * jak wpisac w koszty polroczna oplate za serwer oraz roczna za domene,
    jednym wpisem czy dzielic na miesiace?)
    * co ze stalym laczem, ktore kupilem na potrzeby firmy, ale z ktorego
    korzystam tez prywatnie - czy moge wpisac w koszty, a moze tylko czesc?

    pozdrawiam Was serdecznie,

    Piotr

    P.S. dzieki za dotychczasowa pomoc, sporo sie od Was nauczylem :)

  • 2. Data: 2003-05-19 22:44:58
    Temat: Re: poczatkujacego watpliwosci...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 May 2003, Piotr wrote:

> [...]
    >+ obowiazkow. Bede b. wdzieczny, jesli ktos moglby zerknac i wskazac jesli cos

    Przyznam że bicia że na etapie "po początku" też tak zrobiłem. Tyle, że
    fizycznie udałem się do biura rachunkowego.

    Przeczytaj swój post i zastanów się moment: nawet nie wiemy
    czy rozliczasz VAT... Czy kupujesz towary handlowe, czy masz
    w związku z tym ewidencję zakupów (widziałeś w rozp. ds. KPiR
    "nie później niż w dniu przyjęcia na magazyn" ?), czy masz
    założone EŚT i EW (choćby puste), czy wpisałeś remanent
    początkowy do KPiR (to było pierwsze pytanie pani z biura:
    "a remanent gdzie pan wpisał ??" - dopiero później sprawdziłem
    w rozporządzeniu :>), czy...czy ja wiem co jeszcze ??

    [...]
    >+ * co z rzeczowymi skladnikami majatkowymi (np. faks), ktory zakupilem przed
    >+ rozpoczeciem DG, ale faktura jest na firme (mialem juz wtedy REGON)

    A to towar handlowy, wyposażenie czy ŚT ??
    IMHO w zależności od odpowiedzi występuje błąd albo dwa...
    Dla jasności: uważam że zakupy "na firmę" świadczą o prowadzeniu
    DG. Opinie przeciwne (że wolno kupować przed datą rozpoczęcia)
    również się spotyka - zawsze wtedy pytam co wskazuje na "prowadzenie".
    Na najczęście spotykaną odpowiedź ("że pierwsza sprzedaż") podam
    ci pytanie kolejne: czy wobec tego zatrudnienie 100 pracowników
    (ale ciągle bez przychodu) *jednak* nie wskazuje na "prowadzenie" :]

    [...]
    >+ * co ze stalym laczem, ktore kupilem na potrzeby firmy, ale z ktorego
    >+ korzystam tez prywatnie - czy moge wpisac w koszty, a moze tylko czesc?

    Ktoś kiedyś się dziwił: *prywatnie* korzystasz ?? Niemożliwe !
    A po czym to poznać ? ;)
    [...]
    >+ P.S. dzieki za dotychczasowa pomoc, sporo sie od Was nauczylem :)

    ...ja też :) Na początku przeczytałem *spory* stosik postów... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zastanawiający się czy pisanie na p.s.p.p jest "w celu osiągnięcia
    przychodu" :))

  • 3. Data: 2003-05-20 08:21:14
    Od: " Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    Hej,

    > Przyznam że bicia że na etapie "po początku" też tak zrobiłem. Tyle, że
    > fizycznie udałem się do biura rachunkowego.

    Chyba tez tak zrobie, zbyt duzo niewiadomych. Sadzilem, ze pobawie sie
    w "ksiazkowa manufakture", jednak chyba nie chce poswiecac temu az tak duzo
    czasu. A jak nie czas to kapital - na poczatek konsultacje w biurze. Gdyby
    ktos znal jakies solidne, zwirtualizowane, w W-wie...

    > Przeczytaj swój post i zastanów się moment: nawet nie wiemy
    > czy rozliczasz VAT...

    napisalem "niavatowiec"...

    > Czy kupujesz towary handlowe, czy masz
    > w związku z tym ewidencję zakupów

    Nie. Kupuje tylko materialy, ktore uszlachetniam.

    > (widziałeś w rozp. ds. KPiR
    > "nie później niż w dniu przyjęcia na magazyn" ?),

    OK, wyglada na to, ze "ABC..." pana Markowskiego nie wystarczy...
    Co poza wymienionym przez Ciebie rozporzadzeniem musze przeczytac, by mogl
    sie orientawac? Ustawa o VAT? Ustawa o PDOF? Czy cos jeszcze?

    > czy masz
    > założone EŚT i EW (choćby puste),

    Nie.

    czy wpisałeś remanent
    > początkowy do KPiR (to było pierwsze pytanie pani z biura:

    Owszem :)

    > A to towar handlowy, wyposażenie czy ŚT ??

    Nie towar. Wartosc ponizej 1500 zl, wiec chyba wyposazenie...

    > DG. Opinie przeciwne (że wolno kupować przed datą rozpoczęcia)
    > również się spotyka - zawsze wtedy pytam co wskazuje na "prowadzenie".

    Sadzilem, ze funkcjonuje termin "okres uruchamiania" DG...

    > Ktoś kiedyś się dziwił: *prywatnie* korzystasz ?? Niemożliwe !
    > A po czym to poznać ? ;)

    A nie po tym, ze komputer mam w mieszkaniu prywatnym/firmowym ?

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (zastanawiający się czy pisanie na p.s.p.p jest "w celu osiągnięcia
    > przychodu" :))

    z pewnoscia tak, jesli masz wlasna - szeroka definicje "przychodu"

    Dzieki, lekko przepraszam z spam, i pozdrawiam!

    Piotr

  • 4. Data: 2003-05-20 10:35:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2003, Piotr wrote:

> [...]
    >+ czasu. A jak nie czas to kapital - na poczatek konsultacje w biurze.

    IMHO słusznie. Też korzystam tylko z konsultacji :)
    [...]
    >+ napisalem "niavatowiec"...

    Odszczekuję :]
    [...]
    >+ > Czy kupujesz towary handlowe, czy masz
    >+ > w związku z tym ewidencję zakupów
    >+
    >+ Nie. Kupuje tylko materialy, ktore uszlachetniam.

    To sprawdź czy też się nie łapie na:
    [...]
> [...]
    >+ Co poza wymienionym przez Ciebie rozporzadzeniem musze przeczytac, by mogl
    >+ sie orientawac? Ustawa o VAT? Ustawa o PDOF? Czy cos jeszcze?

    Na początek starczy. Możesz zajrzeć do Ordynacji (choć duże tego i w
    miarę mała część przepisów potrzebnych " na co dzień")

    >+ > czy masz
    >+ > założone EŚT i EW (choćby puste),
    >+
    >+ Nie.

    Mają być (jest w rozporządzeniu :))

    >+ > czy wpisałeś remanent [...]
    >+ Owszem :)

    No to masz lepszy start niż ja :)

> [...]
    >+
    >+ Nie towar. Wartosc ponizej 1500 zl, wiec chyba wyposazenie...

    No to IMHO jak by nie ugryźć jest źle.

> [...]
    >+
    >+ Sadzilem, ze funkcjonuje termin "okres uruchamiania" DG...

    Zdawało mi się że dotyczy spółek handlowych i brzmi jakoś tak:
    "w organizacji" :)

    >+ > Ktoś kiedyś się dziwił: *prywatnie* korzystasz ?? Niemożliwe !
    >+ > A po czym to poznać ? ;)
    >+
    >+ A nie po tym, ze komputer mam w mieszkaniu prywatnym/firmowym ?

    No, ja też mam. Podobnie jak telefon "firmowy". Ale nie korzystam
    do rozmów prywatnych (piszę serio :), niezależnie od kwestii
    wykorzystywania SDI).

    >+ > (zastanawiający się czy pisanie na p.s.p.p jest "w celu osiągnięcia
    >+ > przychodu" :))
    >+
    >+ z pewnoscia tak, jesli masz wlasna - szeroka definicje "przychodu"

    :)

    >+ Dzieki, lekko przepraszam z spam, i pozdrawiam!

    Jaki tam spam, czyste TG !

    pozdrowienia, Gotfryd