  • 1. Data: 2009-03-18 19:54:49
    Temat: Ulga prorodzinna a szkoła pomaturalna ??
    Od: "Kata" <u...@u...com>

    Witam,

    Mam takie pytanie, bo nie moge sie doczytac. Otoz chce sie dowiedziec, czy w
    swietle ustawy o szkolnictwie wyzszym i mozliwosci odliczenia ulgi
    prorodzinnej (jesli dziecko sie uczy i ma ponizej 25 lat) to czy jesli
    dziecko uczy sie w szkole pomaturalnej (prywatnej, inaczej mozna to nazwac
    studium pomaturalnym) to czy ta ulga tez przysluguje ? Bo wstepnie wszedzie
    gdzie czytam ustawe jest napisane "uczelnia" a to by oznaczalo tylko
    uczelnie wyzsze gdzie posiada sie statut "studenta".

    Jak to jest ? Szkola pomaturalna jest uwzgledniana w tej uldze ? Czy tylko
    normalne uniwersytety panstwowe i prywatne ?

    Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2009-03-18 21:13:11
    Temat: Re: Ulga prorodzinna a szkoła pomaturalna ??
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kata wrote:

> [...]
    > tylko normalne uniwersytety panstwowe i prywatne ?
    >
    > Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

    Szkoła pomaturalna nie jest szkołą prowadzącą studia wyższe.
    Skierowałbym swoje kroki raczej w stronę ustawy o systemie oświaty.
    Np licea nie są wymienione z nazwy w tej ustawie, a jakoś nikt nie
    ma wątpliwości, że ulga się należy. Pewnie ta szkoła (podobnie jak liceum)
    jest klasyfikowane jako szkoła ponadgimnazjalna albo placówka
    kształcenia albo coś tam podobnego.
    Najlepiej zapytaj albo sprawdź w statucie szkoły jaki ma status.