  • 1. Data: 2008-03-10 12:17:06
    Temat: Urlop macierzynski - kilka watpliwosci dot. rozliczenia PIT
    Od: "D.C." <d...@p...fm>

    Witam,
    mam kilka pytan zwiazanych z rozliczeniem podatku PIT, a mianowicie:

    Zona przebywala caly ubiegly rok na urlopie macierzynskim (jest zatrudniona
    na podst. umowy o prace), nie zarobila ani zlotowki (ani w firmie gdzie jest
    zatrudniona, ani z innego zrodla). Czy w takim ukladzie:
    1. Moge sie z nia wspolnie rozliczyc?
    2. Nie dostala z firmy PIT'a - czy skladajac zeznanie(zakladajac ze mozemy
    rozliczyc sie razem) wszedzie mam wpisac "0" (przy dochodach, kosztach
    uzyskania itd.)?
    3. Czy skorzystac z ulgi na internet ulge moge rozliczyc tylko ja (czyli o
    ile dobrze kojarze 760zl) czy tez moge wykorzystac ulge 2 x 760zl?
    (oczywiscie mam faktury wystawione na dwie osoby)

    Dziekuje za informacje.
    Pozdrawiam,
    D.C.

  • 2. Data: 2008-03-10 12:39:35
    Od: m...@c...cz (mebelbox)

    D.C. pisze:
> [...]
    > na podst. umowy o prace), nie zarobila ani zlotowki (ani w firmie gdzie jest

    Chyba masz na myśli urlop wychowawczy, bo gdyby była na macierzyńskim,
    dostawałaby zasiłek z ZUSu, a potem odpowiedni PIT z tej instytucji.

    Czy w takim ukladzie:
    > 1. Moge sie z nia wspolnie rozliczyc?
    tak
    > 2. Nie dostala z firmy PIT'a - czy skladajac zeznanie(zakladajac ze mozemy
    > rozliczyc sie razem) wszedzie mam wpisac "0" (przy dochodach, kosztach
    > uzyskania itd.)?
    tak
    > 3. Czy skorzystac z ulgi na internet ulge moge rozliczyc tylko ja (czyli o
    > ile dobrze kojarze 760zl) czy tez moge wykorzystac ulge 2 x 760zl?
    > (oczywiscie mam faktury wystawione na dwie osoby)
    przyznaję, że nie wiem

  • 3. Data: 2008-03-10 12:45:02
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "mebelbox" <m...@c...cz> napisał w wiadomości

    > Chyba masz na myśli urlop wychowawczy, bo gdyby była na macierzyńskim,
    > dostawałaby zasiłek z ZUSu, a potem odpowiedni PIT z tej instytucji.

> [...]

    Tylko ty.

  • 4. Data: 2008-03-10 14:56:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    D.C. wrote:
> [...]

    > 2. Nie dostala z firmy PIT'a - czy skladajac zeznanie(zakladajac ze mozemy
    > rozliczyc sie razem) wszedzie mam wpisac "0" (przy dochodach, kosztach

    tak

    > 3. Czy skorzystac z ulgi na internet ulge moge rozliczyc tylko ja (czyli o
    > ile dobrze kojarze 760zl) czy tez moge wykorzystac ulge 2 x 760zl?
    > (oczywiscie mam faktury wystawione na dwie osoby)

    760 zł, bo od jej zera ciężko ci będzie coś odjąć.

  • 5. Data: 2008-03-10 15:13:45
    Od: "D.C." <d...@p...fm>

    > Chyba masz na myśli urlop wychowawczy, bo gdyby była na macierzyńskim,
    > dostawałaby zasiłek z ZUSu, a potem odpowiedni PIT z tej instytucji.

    Tak, oczywiscie wychowawczy.
    D.C.