  • 1. Data: 2004-10-02 17:31:49
    Temat: Vat - obowiazek
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    Zamierzam rozpoczac DG polegajaca na naprawie generatorow i silnikow we
    Wloszech.
    Bedzie to podwykonawstwo dla firmy wloskiej.
    Googlowalem i mam 2 pytania do fachowcow:
    1. Czy zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy o vat nie moge korzystac ze
    zwolnienia podmiotowego, bo ustawodawca wyodrębnił grupę czynności, nie mają
    zastosowania zwonienia, czyli do czynności tych należą:
    - import towarów i usług,
    - wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów,

    - dostawa towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca.
    2. Czy wystawiajac rachunek w walucie euro przeliczac wg sredniego kursu NBP
    w dniu wystawienia rachunku, czy w dniu zaplaty.

  • 2. Data: 2004-10-03 13:58:00
    Temat: Re: Vat - obowiazek
    Od: "adi" <n...@f...org.invalid>

    "auto.ok" <a...@g...pl> wrote in message

    Witam,
> [...]
    > - import towarów i usług,
    > - wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów,
    >
    > - dostawa towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca.

    Nie wiadomo, bo nie napisales czy bedziesz w ogole wykonywal ww czynnosci.

    > 2. Czy wystawiajac rachunek w walucie euro przeliczac wg sredniego kursu
    NBP
    > w dniu wystawienia rachunku, czy w dniu zaplaty.

    F-re przeliczasz kursem z dnia jej wystaw. (zapłate przeliczysz swoją
    droga pozniej)
    pozdr,
    adi

  • 3. Data: 2004-10-03 17:59:15
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    NBP
    > w dniu wystawienia rachunku, czy w dniu zaplaty.
    Ad1) Czyli bedziesz swiadczyl jakies uslugi na terenie wloch tak??
    AD2) Sredni NBP z dnia wystawnienia fv. w momencie zaplaty pojawia sie
    roznice kursowe +/- twoj przychod lub koszt.
    pozdr.
    KJ

  • 4. Data: 2004-10-03 18:51:52
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    > Ad1) Czyli bedziesz swiadczyl jakies uslugi na terenie wloch tak??
    Tak, w ramach DG na terenie Włoch bede naprawial i konserwowal silniki i
    agregaty, dodam jeszcze, ze sa to urzadzenia stacjonarne.
    > AD2) Sredni NBP z dnia wystawnienia fv. w momencie zaplaty pojawia sie
    > roznice kursowe +/- twoj przychod lub koszt.
    Dzieki, ten pkt mi wyjasniles.

  • 5. Data: 2004-10-04 18:19:23
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

> [...]
    NBP
    > w dniu wystawienia rachunku, czy w dniu zaplaty.

    Witam
    Okazalo sie, ze wcale nie musze byc na VAT.
    Usluga nie bedzie wykonywana na terenie kraju i tym samym nie podlega
    ustawie.
    Pozdrawiam
    Jurek

  • 6. Data: 2004-10-05 06:25:42
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "auto.ok" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Okazalo sie, ze wcale nie musze byc na VAT.
    > Usluga nie bedzie wykonywana na terenie kraju i tym samym nie podlega

    a moze jednak bedzie ci sie 'opłacać' zarejestrowac jako podatnik VAT
    (patrz art. 86 ust.8 pkt.1).

    pozdr,
    adi