  • 1. Data: 2020-09-16 14:11:09
    Temat: Sprzedaż reklam przez Adsense/Admob czy podchodzi pod GTU_12 ?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam
    Co kilka miesięcy (po przekroczeniu progu wypłaty) otrzymuję od Google
    kasę za wyświetlanie reklam w moich aplikacjach mobilnych
    (jest to podobny przypadek jakby wyświetlać banery na własnej stronie WWW)
    - wynajem powierzchni reklamowej.

    Mam pytanie w związku ze zbliżającym się nowym JPK_VAT.
    Czytałem na temat GTU zwłaszcza _12 (usługi niematerialne) i mam wątpliwości czy to
    podlega pod "reklamowe - PKWiU: 73.1".

    IMHO nie - więc nie muszę oznaczać tej transakcji kodem GTU?