  • 1. Data: 2021-11-10 10:51:36
    Temat: Zaliczka na zakup środka trwałego z Wielkiej Brytanii a VAT
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    Zaliczka na zakup środka trwałego z Wielkiej Brytanii a vat.
    Firma ma zamiar kupić środek trwały w Wielkiej Brytanii.
    Producent określił, że termin przywiezienia maszyny do Polski i jej
    montaż może przeprowadzić w marcu 2022 r.
    Warunkiem przystąpienia do realizacji zamówienia jest wpłacenie zaliczek.

    Przedsiębiorca dokonał wpłaty zaliczek na realizację zamówienia i tutaj
    mamy problem:
    1) Czy należy naliczyć vat od zapłaconych zaliczek.
    A jeśli należy to jak go wykazać w plikach jpk vat?

    Jeśli ktoś miał do czynienia z tym problemem to pewnie również
    rozwiązywał problem VAT z chwilą dostarczenia i montażu maszyny do
    kraju i wcześniej zapłaconymi zaliczkami.

    Nadmieniam, że infolinia podatkowa odesłała mnie do infolinii celnej a
    infolinia celna do infolinii podatkowej. Niestety nie ma więcej
    infolinii, które mogłyby mnie odesłać do kolejnych infolinii.

    Nawet nie chce mi się myśleć co będzie w przyszłym roku.