  • 1. Data: 2021-11-02 11:11:31
    Temat: Udokumentowanie przychodu z kryptowalut
    Od: Dogoman <d...@g...com>

    Dzień dobry,
    mam pytanie jak udokumentować dochód w kryptowalucie? Jedyne dane jakie mam to Adress
    konta kryptowalutowego adresata. Np. może być zapis, że otrzymałem 1000BUSD od
    adressu 0x8476fbj27cośtamcośtam...
    Mogę to zapisywać jako sprzedaż bezrachunkowa? Jest taki dokument jak Ewidencja
    sprzedaży bezrachunkowej. Mogę tam wpisać taki dochód?
    Rozliczać to pod koniec roku przez PIT-36 np?
    Ja jestem zielony totalnie w takich tematach :D.

    Podsumowując chcę udokumentować przychód od anonima, czy jest to możliwe? Jakiego
    dokumentu użyć?

    Dzięki :)

  • 2. Data: 2021-11-02 16:48:19
    Temat: Re: Udokumentowanie przychodu z kryptowalut
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 11:11, Dogoman pisze:
> [...]
    > :D.
    >
    > Podsumowując chcę udokumentować przychód od anonima, czy jest to

    Kryptowaluty nie są wg polskiego prawa walutą, więc ja bym swój portfel
    potraktował jako półkę w magazynie i spisywał normalnie, jak "ziemniaki".

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-11-02 16:57:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Kryptowaluty nie są wg polskiego prawa walutą, więc ja bym swój portfel
    > potraktował jako półkę w magazynie i spisywał normalnie, jak "ziemniaki".

    Ale po co zgadywać?
    Skoro można znaleźć w 3 sekundy informacje co i jak zrobić...

    https://www.e-pity.pl/podatek-pit-od-kryptowalut/

    Nie rozumiem skąd się bierze u ludzi ta awersja do samodzielnego
    szukania informacji dostępnych publicznie dla każdego posiadającego
    komputer z dostępem do internetu.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 4. Data: 2021-11-02 17:08:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2021 16:57:47 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > Nie rozumiem skąd się bierze u ludzi ta awersja do samodzielnego
    > szukania informacji dostępnych publicznie dla każdego posiadającego

    To jest od handelku, a kolega ... jakąś darowizne opisywal?

    J.

  • 5. Data: 2021-11-02 17:49:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.11.2021 o 11:11, Dogoman pisze:

    nie znam się, to się wypowiem

    > mam pytanie jak udokumentować dochód w kryptowalucie?

    dochód uzyskujesz sprzedając krypto z zyskiem za złotówki

    > Jedyne dane jakie mam to Adress konta kryptowalutowego adresata.
    > Np. może być zapis, że otrzymałem 1000BUSD od adressu 0x8476fbj27cośtamcośtam...

    czyli dostałeś darowiznę o określonej wartości, albo kupiłeś (ale mówisz że nie?)
    krypto,
    co jest korzystniejsze bo jeżeli np. uprawdopodobnisz że transakcja miała miejsce
    poza
    granicami kraju (i gdzieś gdzie odpowiednik pcc nie funkcjonuje) to podatku nie ma

    > Mogę to zapisywać jako sprzedaż bezrachunkowa?

    skoro ty zostałeś z krypto i wydałeś (?) pieniądze to bardziej kupno

    > Jest taki dokument jak Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej. Mogę tam wpisać taki
    dochód?

    zgubiłem się

    > Rozliczać to pod koniec roku przez PIT-36 np?

    dochód w złotówkach tak, ale jeżeli kupiłeś paczkę balonów albo 0.1 eth to nie miałeś

    dochodu tylko koszt, dochód miał sprzedający bo to on ma pieniądze w ręce

    > Ja jestem zielony totalnie w takich tematach :D.

    postaraj się precyzyjniej zadać pytanie bez wycinania najistotniejszych fragmentów ;)

    > Podsumowując chcę udokumentować przychód od anonima, czy jest to możliwe?
    > Jakiego dokumentu użyć?

    możliwe to jest niemal wszystko, pytanie co i po co chcesz dokładnie zrobić?

  • 6. Data: 2021-11-02 18:36:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 16:57, Kviat pisze:

    ttps://www.e-pity.pl/podatek-pit-od-kryptowalut/

    > Nie rozumiem skąd się bierze u ludzi ta awersja do samodzielnego
    > szukania informacji dostępnych publicznie dla każdego posiadającego
    > komputer z dostępem do internetu.

    Bo ta informacja może być głupia. Nie powołasz się na stronę internetową.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-11-02 19:00:05
    Od: Dogoman <d...@g...com>

    Spoko, czytałem tą strone już, ale powiedzmy, że nie handluje kryptowalutami, więc
    pitu 38 nie składam. Jedynie przyjmuję zapłatę w kryptowalucie.

  • 8. Data: 2021-11-02 19:18:16
    Od: Dogoman <d...@g...com>

    @m4rkiz dzięki za odpowiedź.
    Tak podczas sprzedawania krytpo jest dochód i wpisuje dochód w PIT-38 pod koniec
    roku. Z tym nie ma problemu.
    Tylko teraz jest tak, umówiłem się z gościem, że tworze mu apke, a on płaci mi w
    krypto. Nie mamy żadnych umów, nie robie żadnego rachunku ani faktury. Wygląda tak
    jakbym co miesiąc dostawał darowizne na mój portfel w kryptowalucie od tego samego
    gościa.
    Teraz jest pytanie. Czy nikt nie zdziwi się, że na takim PIT-38 mam same przychody,
    bez żadnych wpłat?

    W skrócie: jakiemuś randomomowi robię usługę programistyczną bez żadnych umów, on mi
    wysyła krypto. Sprzedane krypto wrzucam w PIT-38. Ale co robić jak Urząd Skarbowy
    zapyta się skąd ten przychód jak go udokumentuje? Ach nie ogarniam.

    Dzięki za pomysły wszystkie :)

  • 9. Data: 2021-11-02 21:35:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 19:18, Dogoman pisze:
> [...]
    > kryptowalucie od tego samego gościa. Teraz jest pytanie. Czy nikt nie
    > zdziwi się, że na takim PIT-38 mam same przychody, bez żadnych

    Traktuj to podatkowo tak, jakby Ci gość płacił powiedzmy węglem. W
    momencie, gdy sprzedajesz węgiel, to jest to dochód. Natomiast nie masz
    racji, ze nie macie umowy. macie, ale nie jest napisana. nie musi być.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-11-02 21:42:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-11-02 o 19:18, Dogoman pisze:

    > W skrócie: jakiemuś randomomowi robię usługę programistyczną bez żadnych umów, on
    mi wysyła krypto. Sprzedane krypto wrzucam w PIT-38. Ale co robić jak Urząd Skarbowy
    zapyta się skąd ten przychód jak go udokumentuje?

    US to się może też zapytać o kasę fiskalną :-) skoro nie masz faktur ani
    umów.