  • 1. Data: 2021-11-12 14:49:18
    Temat: vat dla przesyłek spoza EU
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Rozumiem, że jak się kupuje towar spoza EU, który idzie pocztą to
    zwolnienie z cła jest do wysokości 150 euro, ale zwolnienia z vatu nie
    ma. A co jak się nic nie kupuje? Przesyłam np. coś osobiście z kraju
    poza EU swojej matce czy siostrze, czy nawet samemu sobie na adres w EU?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-11-12 17:48:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Marcin Debowski.
    On 12.11.2021 14:49 you wrote:

> [...]
    > nie ma. A co jak się nic nie kupuje? Przesyłam np. coś osobiście z
    > kraju poza EU swojej matce czy siostrze, czy nawet samemu sobie na

    Wypełnia się druczek AFAIR CN22.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2021-11-12 19:19:55
    Temat: Re: vat dla przesyłek spoza EU
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:yhujJ.22324$0Ox6.3669@fx04.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > A co jak się nic nie kupuje? Przesyłam np. coś osobiście z kraju
    > poza EU swojej matce czy siostrze, czy nawet samemu sobie na adres
    > w EU?

    do 39 funtów prezent
    a sobie to nie wiem

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 4. Data: 2021-11-13 00:43:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-12, Pete <n...@n...com> wrote:

    > Wypełnia się druczek AFAIR CN22.

    To jest taka naklejka i zawsze się to wypełnia, ale nie sądzę, aby to
    chroniło przed napaścią funkcjonariusza. Nie chodzi mi zasadniczo o
    forsę, bo rzecz jest warta mniej niż 20 euro więc 4 euro vatu nikogo nie
    zabije, ale chcę uniknąć ciągania adresata po urzędach - 90++latka
    mieszkająca sama. Jak wygląda obecna praktyka? Mocno się czepiają?
    Kiedyś nie było z tym problemu.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-11-13 21:33:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Marcin Debowski.
    On 13.11.2021 00:43 you wrote:

> [...]
    > 90++latka mieszkająca sama. Jak wygląda obecna praktyka? Mocno się
    > czepiają? Kiedyś nie było z tym problemu.

    Nikt ci niczego nie zagwarantuje. Wydaje mi się, że jak zadeklarujesz
    niska wartość + gift to nie powinno być problemów.
    No i przesyłka pocztą z trąbką, bo taki DHL potrafi się przyczepić.

    Ja ostatnio otrzymalem szczoteczkę z Chin i nikt się nie przyczepił. A
    kupiona bez VAT.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2021-11-17 13:32:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 lis 2021 o 21:33, Pete publicznie wyznał swój grzech:

    > Ja ostatnio otrzymalem szczoteczkę

    Do zębów?

    z Chin i nikt się nie przyczepił. A kupiona bez VAT.

    Przez takich jak Ty ginie państwo i brakuje pieniędzy na walkę
    przeciwko próchnicy! Raz za razem słyszę o VATowskich mafiach...
    Znajdą Cię!!! -- wsadzą do więzienia! Pozwolą Ci zabrać jedynie
    szczoteczkę do zębów i majtki... A rzeczniczki będą płakały,
    widząc Cię wleczonego w bieliźnie... [miast nago? tak to jest,
    gdy Bóg źle odczyta modlitwę o ,,brak ubrania''...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 7. Data: 2021-11-17 16:59:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Pete.
    On 13.11.2021 21:33 you wrote:

> [...]
    > i przesyłka pocztą z trąbką, bo taki DHL potrafi się przyczepić. Ja
    > ostatnio otrzymalem szczoteczkę z Chin i nikt się nie przyczepił. A

    Mały update. Etui do telefonu, 11,50 zł należności celno-skarbowych. :-O

    Ale to nie gift.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2021-11-18 06:05:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-17, Pete <n...@n...com> wrote:

    > Mały update. Etui do telefonu, 11,50 zł należności celno-skarbowych. :-O
    >
    > Ale to nie gift.

    Będę dziś słał. Dam znać jak poszło. SBC development board wart 20USD z
    obudową plus jakieś 8USD przesyłka.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-11-18 08:15:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Marcin Debowski.
    On 18.11.2021 06:05 you wrote:

    > Będę dziś słał. Dam znać jak poszło. SBC development board wart
    > 20USD z obudową plus jakieś 8USD przesyłka.

    Jeśli posłałeś pocztą, to nawet jeśli ovatują, to płaci się u listonosza
    przy odbiorze przesyłki.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2021-11-18 14:23:53
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Pete w

    > Hello, Marcin Debowski.
    > On 18.11.2021 06:05 you wrote:
    [...]

    > Jeśli posłałeś pocztą, to nawet jeśli ovatują, to płaci się u listonosza
    > przy odbiorze przesyłki.

    Do mnie pocztą przyszła bateria do laptoka za 13EUR, z Chin via Holandia.
    Ciecie na 20,50PLN oclili

    Oj, brakuje na 500+ ...

    --
    'Tom N'