  • 1. Data: 2007-02-20 09:25:56
    Temat: jaka to działalność
    Od: Jarek<w...@t...pl>

    witam.
    mam problem z określeniem rodzaju działalności.
    Oferta obejmuje gotowy system portalowy i miejsce na serwerze (wykupionym od
    firmy zewnętrznej).W PKD jedyne co było zbliżone to informatyka-> Działalność w
    zakresie oprogramowania lub Przetwarzanie danych lub Działalność związana z
    bazami danych lub inne. Miła pani w UM niezbyt była pomocna nie wiedząc co to
    miejsce na serwerze, hosting itd.Nie wiem co wpisać rozszerzając działalność:
    wynajem oprogramowania, dzierżawa??

    I przy okazji.
    Już od wielu lat prowadze DG rozliczam się ryczałtem (komis) czy poszerzając
    działalność o w/w, które niestety podlega zasadom ogólnym nie strace
    ryczałtu?Można oddzielić dwie różne działalności w jednej firmie czy musze
    rejesrtować nową?
    pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2007-02-20 10:23:37
    Temat: Re: jaka to działalność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Feb 2007, Jarek wrote:

> [...]
    > działalność o w/w, które niestety podlega zasadom ogólnym nie strace
    > ryczałtu?Można oddzielić dwie różne działalności w jednej firmie

    IMO nie.

    > czy musze rejesrtować nową?

    1-osobowa DG jest "jedna". Nie zarejestrujesz dwu różnych, czyli albo
    wypadnie zrezygnować z ryczałtu albo drugą DG prowadzić do spółki
    z kimś....

    pzdr, Gotfryd