  • 1. Data: 2005-05-12 18:06:09
    Temat: kupno monet kolekcjonerskich a DG ?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Witam,

    Czy firma, jednoosobowa DG może lokować nadwyżkę środków w zakup monet
    kolekcjonerskich ?
    Czy trzeba to jakoś ewidencjonować?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2005-05-13 12:49:02
    Temat: Re: kupno monet kolekcjonerskich a DG ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    plusz wrote:

    > Czy firma, jednoosobowa DG może lokować nadwyżkę środków w zakup monet
    > kolekcjonerskich ?
    > Czy trzeba to jakoś ewidencjonować?

    Ogólnie to nie wiem. Napewno trzeba by mieć to w zakresie działalności.
    A nie prościej po prostu "przekazać" nadwyżkę środków z DG do użytku
    odsobistego i "osobiście" kupić te monety? Jak je przetrzymasz powyżej
    pół roku to przy sprzedaży nie zapłacisz nawet podatku dochodowego

  • 3. Data: 2005-05-13 16:15:30
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:d627np$jok$1@opal.futuro.pl,
    niejaki(a): jureq z adresu <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał(a):

> [...]
    > DG do użytku odsobistego i "osobiście" kupić te monety? Jak je
    > przetrzymasz powyżej pół roku to przy sprzedaży nie zapłacisz nawet

    ale co mieć w zakresie działalności? lokowanie nadwyżek w monetach czy
    generalnie lokowanie nadwyżek?

    btw. ja każdą nadwyżkę natychmiast przekazuję do użytku osobistego - a
    niedobory uzupełniam "z użytku osobistego"
    ale kupno monet to przecież koszt i vat do odliczenia?

    tylko czy tak można?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2005-05-13 20:59:12
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    jureq <j...@x...to.z.adresux.op.pl> wrote:
    > Ogólnie to nie wiem. Napewno trzeba by mieć to w zakresie działalności.

    To ja mam mieć w zakresie działalności trzymanie pieniędzy na koncie
    i zbieranie z tego tytułu procentów? :)

    P.

  • 5. Data: 2005-05-14 09:34:34
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:d634f0$kbp$1@proxy.provider.pl,
    niejaki(a): Paszczak z adresu <s...@h...pl> napisał(a):

    > To ja mam mieć w zakresie działalności trzymanie pieniędzy na koncie
    > i zbieranie z tego tytułu procentów? :)

    ale pieniądze i odsetki wiadomo jak księgować
    a monety kolekcjonerskie?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)