  • 1. Data: 2006-02-13 19:56:17
    Temat: protokol
    Od: h...@h...com (Hideo)

    Czesc!

    Chcialbym sporzadzic protokol zniszczenia kilku sztuk uszkodzonego
    produktu. Przy czym produkt ten nie byl zakupiony w tym roku, a w
    poprzednim i widnieje w remamencie. Stad pytanie, czy w takim wypadku
    mam
    przeksiegowywac wartosc produktu z kolumny materialow handlowych na
    koszty, czy sporzadzic jedynie protokol, i po prostu nie uwzgledniac
    zniszczonych produktow w remanencie na koniec obecnego roku?

    Hideo

  • 2. Data: 2006-02-15 21:33:57
    Temat: Re: protokol
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, Hideo wrote:

> [...]
    > koszty, czy sporzadzic jedynie protokol, i po prostu nie uwzgledniac
    > zniszczonych produktow w remanencie na koniec obecnego roku?

    W sumie "wyciągam za uszy" wątek jako przypadek ciekawy do dyskusji.
    Ktoś ma coś za/przeciw obu wersjom rozwiązania?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-16 00:35:02
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W sumie "wyciągam za uszy" wątek jako przypadek ciekawy do dyskusji.
    > Ktoś ma coś za/przeciw obu wersjom rozwiązania?

    Te wersje nie są niezależne - protokół powinien być, produkty nie powinny
    być uwzględniane w remanencie.
    Pytanie tylko, czy przeksięgować...
    Przeksięgowanie jest bez znaczenia dla celów podatkowych - pozostaje po
    stronie kosztów. Natomiast jego brak wpłynie na ewentualne wyliczenie
    śreniej marży przez US - koszt własny sprzedanych towarów będzie zawyżony.

    Zatem decyzja należy do pytającego :)

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 4. Data: 2006-02-16 08:24:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2006, Docent wrote:

    > Przeksięgowanie jest bez znaczenia dla celów podatkowych - pozostaje po
    > stronie kosztów. Natomiast jego brak wpłynie na ewentualne wyliczenie
    > śreniej marży przez US

    ...wyliczenie czego i *po co* ?
    W krótkim czasie pada "średnia marża" obok "US" - jakąś nowelizację
    przeoczyłem ?
    No bo skoro liczą to widać potrzebne...

    Wydawało mi się że jedyny przypadek zastosowania to art.25.2.1
    (nawet nie 25.2.3 bo tam jest "rozsądna" a nie "średnia").
    Dawniej jeszcze mogło być potrzebne do faktur wewnętrznych VAT,
    teraz jest "cena zakupu" i z głowy.
    Ew. zarzut nierzetelnego wykazania podstawy opodatkowania powinien
    wg ustawy skutkować wyliczeniem wg *sztywnej* marży w wysokościach
    odniesionych do przychodu w art.24b, zależnej od rodzaju DG (od
    5% przy handlu do 80% przy usługach adwokackich i rzemieślniczych)
    ew. doszukanie się "nieujawnionych źródeł" - też na sztywno 75%.

    Na co komu "średnia" ??

    > - koszt własny sprzedanych towarów będzie zawyżony.
    >
    > Zatem decyzja należy do pytającego :)

    A to zawsze :)

    W sumie to kombinowałem czy nie ma jakiegoś przepisu sugerującego
    konieczność wydzielenia "strat" - nie w rozumieniu ujemnego dochodu
    (rzekłbym: "strat właściwych") a ujemnego przychodu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-16 17:42:06
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Niedawno był taki wątek: dqnm6p$5mm$...@n...news.tpi.pl

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 6. Data: 2006-02-17 13:17:33
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0602152232370.3408@athlon>,

    > W sumie "wyciągam za uszy" wątek jako przypadek ciekawy do dyskusji.
    > Ktoś ma coś za/przeciw obu wersjom rozwiązania?

    Ja mam przeciwko pierwszemu. Nie znajduję podstaw.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2006-02-17 18:46:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Feb 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Ja mam przeciwko pierwszemu. Nie znajduję podstaw.

    W sumie... no słusznie.
    BTW:
    Mnie trochę drażni użycie przez ustawodawcę w art.23 słowa "strata"
    (w odmianie l.mn.: "strat"), psujące jednolitość i nie zgadzające
    się z definicją straty zawartej w art.9.2
    Do tego niejednolicie: kilka razy "strat", a jeden raz "strat (kosztów)"
    wyraźnie wskazujących na koszt. "Po prostu koszt", że tak napiszę.
    IMHO z owej niejednoliości (plus *potoczne* znaczenie słowa "strata")
    może brać się domniemanie że "straty trzeba wykazać".
    Podstaw również nie widzę, oponenci proszeni są o wyjście z cienia :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)