  • 1. Data: 2006-02-13 16:53:24
    Temat: pytania na start
    Od: Bartłomiej <e...@s...pocztowa>

    Moje pytania:

    1. Czy opłatę za wpis do ewidencji działalności gospodarczej mogę wpisać w
    koszty uzyskania przychodu?

    2. Za serwer opłacany w Holandii dostaję fakturę na maila. Dowód wpłaty to
    jedynie pobrane pieniądze z rachunku + wydruk. Czy wrzucenie tak
    zapłaconego serwera w koszty jest ok?

    3. W koszty procz faktury mozna wrzucac rachunki?

  • 2. Data: 2006-02-13 22:43:25
    Temat: Re: pytania na start
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, Bartłomiej wrote:

    > Moje pytania:
    >
    > 1. Czy opłatę za wpis do ewidencji działalności gospodarczej mogę wpisać w
    > koszty uzyskania przychodu?

    Tego chyba nikt nie podważa.

    > 2. Za serwer opłacany w Holandii dostaję fakturę na maila. Dowód wpłaty to
    > jedynie pobrane pieniądze z rachunku + wydruk. Czy wrzucenie tak
    > zapłaconego serwera w koszty jest ok?

    A VAT ?

    > 3. W koszty procz faktury mozna wrzucac rachunki?

    "Dlaczego by nie"...
    Weź i PRZECZYTAJ rozporządzeni o prowadzeniu KPiR.
    Naprawdę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-13 23:02:47
    Od: "Czynnik" <c...@W...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    > Tego chyba nikt nie podważa.

    Jestes pewny na 100%? Bo koszty mozna wpisywac od daty rozpoczecia DG
    podanej w US czyli w ciagu 7 dni od wystawienia pierwszego rachunku. A chyba
    malo kto uzyskujac wpis do ewidencji tego samgeo dnia rozpoczyna DG z wpisem
    do US? Jak jestes pewny to pisz, moze mi tez sie przyda.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2006-02-14 04:41:02
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > malo kto uzyskujac wpis do ewidencji tego samgeo dnia rozpoczyna DG z wpisem
    > do US? Jak jestes pewny to pisz, moze mi tez sie przyda.

    Mi księgowa wpisała i jakoś nikt nc do tego nie miał. Wynikać by mogło że można ;-).

    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 5. Data: 2006-02-14 11:00:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2006, Czynnik wrote:

    > Jestes pewny na 100%?

    O ile poztywne i podane na stronie MF interpretacje US mogą być
    wyznacznikiem pewności, to tak.

    > Bo koszty mozna wpisywac od daty rozpoczecia DG
    > podanej w US

    Kto ci takie coś powiedział ???
    Poproszę o ustawową definicję kosztu uzyskania przychodu.
    Nie, nie żartuję - co stanowi PRZEPIS ?

    > czyli w ciagu 7 dni od wystawienia pierwszego rachunku.

    Wrrr... kolejny z "rachunkiem"... ;)
    Przeczytaj mój post w sąsiednim wątku i napisz czy można zatrudnić
    1000 ludzi, dając im robotę "na magazyn" i twierdzić się się NIE
    PROWADZI DG. A jak nie można - to gdzie jest granica.
    I sprawdź że w roku 2000 przepis o "pierwszym rachunku" już nie
    obowiązywał.

    Cały problem w tym, że "wrzucenie w koszta" może być dowodem... no
    właśnie, prowadzenia DG :>
    Wyjątkiem są koszty które mimo że *są* "poniesione w celu" to trudno
    im przypisać cechy "prowadzenia DG" - czyli koszty uboczne w rodzaju
    opłaty za rejestrację czy sporządzenie pieczątki jak najbardziej
    ujdą w tłumie ;)

    > A chyba
    > malo kto uzyskujac wpis do ewidencji tego samgeo dnia rozpoczyna DG z wpisem
    > do US?

    Mało :)

    > Jak jestes pewny to pisz, moze mi tez sie przyda.

    O ile pamiętam że interpretację US iż pieczątka i opłata za wpis
    są KUP widziałem, to na stronie MF znaleźć ich nie umiem :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)