  • 1. Data: 2005-10-13 09:31:04
    Temat: rozpoczecie dDG
    Od: "adam wp" <a...@w...pl>

    Witam! Planuje rozpoczecie działalności i wogołe nie wiem w jaki sposób będe
    sie rozliczał! to bedzie mały kiosk( papierosy, prasa itp) czy mogę coś
    wybrać? czy muszę kupić kasę fiskalna od pierwszego dnia? Moze jest jakaś
    strona z poradami dla zaczynających DG? z Góry dziękuję za wszelkie
    informacja

  • 2. Data: 2005-10-13 10:01:56
    Temat: Re: rozpoczecie dDG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2005, adam wp wrote:

    > Witam! Planuje rozpoczecie działalności i wogołe nie wiem w jaki sposób będe
    > sie rozliczał! to bedzie mały kiosk( papierosy, prasa itp) czy mogę coś
    > wybrać?

    Wygląda na to że sporo.
    1. KPiR/ryczałt ewidencjonowany
    2. VAT/zwolnienie z VAT
    3. kasa fiskalna/brak kasy
    Nie wszystkie kombinacje mają sens.
    Jak chcesz wyżyć z handlu to IMVHO obrót błyskawicznie wymusi
    wrzucenie na VAT i obowiązek kasy - ze względu na przekroczenie
    limitów.

    > czy muszę kupić kasę fiskalna od pierwszego dnia?

    Tu są dwie rózne sprawy:
    - użycie kasy fiskalnej jako sfiskalizowanego narzędzia do
    rozliczania VATu oraz obrotu (nie trzeba prowadzić ewidencji
    sprzedaży dla sprzedaży "przez kasę" !)
    - użycie kasy fiskalnej jako niesfiskalizowanej kasy "zwykłej".
    To drugie rozwiązanie ktoś polecał "w celu poćwiczenia" :)
    ze wskazaniem iż taka kasa ma parę zalet ("sama liczy"),
    tyle że nie pamiętam jak tam z limitami czasowymi (ile
    czasu od zakupu przysługuje prawo do odliczenia połowy
    ceny).

    > Moze jest jakaś
    > strona z poradami dla zaczynających DG?

    ..na pewno jest, wiem !! ;)
    (nie bić, to jest ścisła odpowiedź na pytanie !! - pytasz
    czy mam zegarek a nie "która godzina" ;) - ale i tak
    nie mam pod ręką więc nie wrzucę).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-13 12:26:48
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ..na pewno jest, wiem !! ;)

    A pewnie
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=rozpocz%C4%99cie
    +dzia%C5%82alno%C5%9Bci+gospodarczej&btnG=Szukaj&lr=
    multum tego

    --
    Wojciech Ratymirski