  • Date: Thu, 03 Apr 2008 11:15:29 +0200
    Subject: umowa o dzieło a podatki.
    From: LJ <LJ@lj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki

    Kłaniam się nisko.
    Takie zapytanie mam do Was,
    jak wygląda sprawa odprowadzania podatku do US w przypadku
    Umowy o dzieło. Tzn. jestem wykonawcą (nie prowadzę DG) zlecenia
    (grafiki, wizualizacje) dla firmy. Calość zlecenia opiewa na kilka
    tysięcy PLN. Zleceniodawca deklaruje, że to on odprowadzi podatek,
    jednak chciałbym, żeby taki zapis był w umowie.

    A co jeżeli na deklaracjach poprzesatnie. Czy z punktu widzenia
    prawnego jest do tego zobowiązany jako firma?
    I teraz prośba, czy posiadacie może linki do takowych przykładowych umów
    zawierających takie podpunkty.
    Napewno firma będzie chciała to wpuścić w koszty (?) i będzie
    zapis o przedmiocie prawa autorskiego.
    Jak widzę te wszystkie zapisy prawne to mam gęśią skórkę, więc
    proszę o pomoc ;]

    Pozdrawiam,
    LJ.