eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;) › 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
    From: tester <t...@t...tester>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: 1) Faktura VAT prawnie, 2) sprzedaż środka nietrwałego;)
    Date: Thu, 27 Jan 2005 01:40:07 +0100

    Witajcie!

    Nasunęły mi się takie 2 pytania( hipotetyczne ;-) ):

    1)Kupuję sobie jakąś rzecz na fakturę, dajmy na to na osławionym Allegro, czyli
    "zdalna transakcja" - przelew i towar w odpowiedzi (lub jakis sklep internetowy).
    Przypuszczam, ze faktura, którą otrzymałem nie jest do końca "prawa" lub
    rozmyśliłem się z chęci trzymania towaru "na firmę". Czy teraz jeśli wyrzucę
    sobie tą fakturę do przysłowiowego "kosza" i nie będę z jej tytułu czynił
    żadnych odpisów VATu (jestem na ryczałcie od usług + VAT) to coś mi za to grozi?
    Czy coś również grozi takiemu sprzedawcy, który wystawił na mnie fakturę
    zakupu,przyjdzie do niego osławiona "kontrola krzyżowa" i zechce sprawdzić czy
    ja mam fakturę (oryginał) a ja ją sobie wyrzucę? A co by było gdy kupujący jest
    osoba fizyczna (szary ludek) i wywali sobie fakturę (przecież nie ma obowiązku
    jej trzymania)?

    2)Kupiłem drukarkę sobie na firmę powiedzmy za 600zł i wrzucam VAT w
    koszty(tylko tyle mogę na ryczałcie), poużywam powiedzmy ją rok i będę chciał ją
    sprzedać z firmy, bo np spodoba mi się nowszy model drukarki do firmy(świadczę
    usługi na ryczałcie, nie handluję sprzętem)
    a)Czy oprócz dołożenia VATu do ceny netto sprzedaży coś musze jeszcze robić
    (jakiś dochodowy po sprzedaniu od tego NETTO???)
    b)Czy wylatuję z ryczałtu pod groźbą prowadzenia handlu do KPIRU i jakies kary?
    c)Jeśni ani a) ani b) to jak to rozwiązać???
    d)Czy jest jakis okres trzymania sprzętu w firmie, żeby nie zostać podciągniętym
    pod handel i wyrzuconym do KPIRu?

    Jak to jest w przepisach?
    Za wszelakie odpowiedzi z góry Dziękuję!!!