    From: t...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: 19% podatku od sprzedaży darowizny
    Date: Thu, 1 May 2008 08:18:50 -0700 (PDT)
    Cc: x...@o...pl

    W pierwszej linii zostałem współwłaścicielem mieszkania
    własnościowego. Przy sporzadzaniu aktu notarialnego aby nie płacic
    podatku podalem ze bede zamieszkiwal w tym mieszkaniu przez nastepne 5
    lat od daty sprzadzenia aktu not.
    W miedzyczasie wyjechalem do pracy za granice i zglosielm w US NIP3, w
    ktorym podalem miejsce zamieszkania za granica. Dodam jeszcze, ze w
    przedmiotowym mieszkaniu jestem zameldowany od 1980 roku. Mam teraz
    pytanie: W styczniu 2009 bede mial juz zaliczone ustawowe 5 lat. Czy
    urzad skarbowy przy sprzedazy pobierze ode mnie podatek 19 proc. czy
    tez nie?
    druga sprawa brat, ktory dostał od mamy darowizne tak jak ja nie jest
    tam zameldowany od conajmniej 10 lat i zamieszkuje rowniez gdzie
    indziej. Jak wyglada sprawa z tym podatkiem w jego przypadku? (tak
    samo oczywiscie ustawowe pelne 5 lat bedzie spelnione w styczniu 2009)

    serdecznie dziekuje za pomoc!
    pozdrawiam