  • 1. Data: 2003-01-16 08:34:12
    Temat: 1os.zoo i ub.społ
    Od: XYZ <n...@m...invalid>

    witam

    podobno własciciele 1 os. sp.zoo
    którzy nie byli zatrudnieni (prezesi)
    zostali od stycznia objęci
    dobrodziejstwem płacenia ub.społ ?

    Czy ktoś potwierdzi mi to informację,
    lub lepiej zaprzeczy.
    Podobno był artykuł w "gazecie prawnej"
    Czy ktoś zna który paragraf zminił stare warunki.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-16 08:59:42
    Temat: Re: 1os.zoo i ub.społ
    Od: XYZ <n...@m...invalid>

    Dnia 2003-01-16 10:00, Użytkownik Galis napisał:

    > pierwsze słyszę i mam nadzieje, że to nie prawda
    >
    > galis

    Też jestem przerażony,
    ale zadzwoniła do mnie moja kadrowa,
    która jest osobą znaną mi z rzetelności.
    Dzwoniła też w tej sprawie do ZUS'u i tam jej
    potwierdzili że sprawa dotyczy jednoosobowych
    spółek KSH.
    I teraz szukamy odpowiedniego aktu prawnego :-(

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-01-16 09:00:08
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

  • 4. Data: 2003-01-16 09:12:23
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > potwierdzili że sprawa dotyczy jednoosobowych
    > spółek KSH.
    > I teraz szukamy odpowiedniego aktu prawnego :-(

    sprostowanie
    rzeczywiście tak jest ale tak było od zawsze, a nie od tego roku

    galis

  • 5. Data: 2003-01-16 09:18:36
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    > sprostowanie
    > rzeczywiście tak jest ale tak było od zawsze, a nie od tego roku

    Zapomnaiłem o tym ale jesli jest taka sytuacja, że ma się jedoosobową spółkę
    z o.o. to jest to traktowane przez ZUS podobnie jak jednoosobowa działalność
    gospdarcza i niestety trzeba odprowadzać ZUS.
    Przykre ale prawdziwe.

    galis

  • 6. Data: 2003-01-16 09:42:55
    Od: XYZ <n...@m...invalid>

    Dnia 2003-01-16 10:18, Użytkownik Galis napisał:

> [...]
    > z o.o. to jest to traktowane przez ZUS podobnie jak jednoosobowa działalność
    > gospdarcza i niestety trzeba odprowadzać ZUS.

    Ale skoro nie mogłem się zatrudnic we własnej spółce,
    płacić sobie pensji, to dlaczego miałbym odprowadzać ZUS ??
    chyba występuje tu jakaś sprzeczność.

    Proszę także o inne osoby o wypowiedzi !!

  • 7. Data: 2003-01-16 11:14:46
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    XYZ > Ale skoro nie mogłem się zatrudnic we własnej spółce,
> [...]

    która jest osobą znaną mi z rzetelności.
    Dzwoniła też w tej sprawie do ZUS'u i tam jej
    potwierdzili że sprawa dotyczy jednoosobowych

    Przecież twoja kadrowa która jest znana z rzetelności, a poza tym dzwoniła
    do ZUS potwierdziła ci to.
    Tak więc niestety, płać i płacz, albo sprzedaj komuś np. jeden udział i po
    kłopcie i to nie tylko po tym.

    pozdrawiam
    galis

  • 8. Data: 2003-01-16 17:37:55
    Od: XYZ <n...@m...invalid>

    Dnia 2003-01-16 12:14, Użytkownik Galis napisał:
> [...]
    > do ZUS potwierdziła ci to.
    > Tak więc niestety, płać i płacz, albo sprzedaj komuś np. jeden udział i po

    Tak sprawdziła to i także to co ty mówiłeś
    że obowiązuje od zawsze (nie miałeś racji).
    Na szczęście dla mnie obowiązek zusu dla 1.os sp.zoo
    jest od stycznia 2003 :-)

    upiekło mi się bo jeden udział sprzedałem w październiku :-)

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2003-01-16 17:58:46
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > jest od stycznia 2003 :-)
    >
    > upiekło mi się bo jeden udział sprzedałem w październiku :-)

    Nie wiem czy miałem czy nie miałem.
    Tak sytuacja jak u ciebie miała miejsce u mojego znajomego, a było to już
    kilka lat temu
    i ZUS kazał mu płacić składki.
    Nie wiem czy słusznie kazał płacić bo on się nad tym nie zastanawiła i od
    razu sprzedał jakiś tam udział, ale mówię jakie było stanowisku ZUS w tej
    kwestii.

    pozdrawiam
    galis

  • 10. Data: 2003-01-16 22:46:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jan 2003, XYZ wrote:
    [...]
    >+ Ale skoro nie mogłem się zatrudnic we własnej spółce,
    >+ płacić sobie pensji, to dlaczego miałbym odprowadzać ZUS ??

    IMHO to napisałeś nieprawdę: wg tego co czytałem w komentarzach
    to *możesz* się zatrudnić, jedynie *nie możesz* swojej pensji
    (w takim przypadku) uznać za KUP :]
    Tłumacząc na polski - o ile ktoś chce płacić podwójny podatek
    (CIT+PIT) - to sprawa jest do załatwienia !

    [...]
    >+ Proszę także o inne osoby o wypowiedzi !!

    Takiej (odpowiedzi) jeszcze nie masz w zestawie ? ;)

    pzdr, Gotfryd