  • 1. Data: 2004-10-22 09:32:50
    Temat: 2 pytania dotyczące VAT - odpowiedzcie proszę!
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...szczecin.pl>

    1. Czy jeśli się zVATuję (obecnie zwolniony z VAT - KPiR) i będę
    WSZYSTKIM wystawiał FAKTURY VAT, nie będę prowadził sprzedaży odrecznej
    itp. (działalność usługowa - mały dostawca usług internetowych), to czy
    MUSZĘ zakupić kasę fiskalną?! Czy wystawiając same FV nie muszę?

    2. Jaka kwotę obrotu obecnie można osiagnąć żeby nie być zmuszony do
    przejścia na VAT? Kiedyś to było 20000zł, ile jest teraz i jak liczone?!
    Bo jak w styczniu zaczynałem DG to było to 20000, a podobno (tak mi
    mówią znajomi) w ciągu roku się coś zmieniło...

    TLZ

  • 2. Data: 2004-10-22 11:56:32
    Temat: Re: 2 pytania dotyczące VAT - odpowiedzcie proszę!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Tomasz Lam [ZULU] wrote:

> [...]
    > + (działalność usługowa - mały dostawca usług internetowych), to czy MUSZĘ
    > + zakupić kasę fiskalną?! Czy wystawiając same FV nie muszę?

    Mało danych. Nie wiem czy jeszcze jest zwolnienie "50 faktur dla
    20 osób NA USŁUGI" - tak więc MOŻE się zdarzyć jakiś taki przykład
    szczególny.
    Tu:
    http://podatki.pl/bap1.php/231202.htm
    ...jest tekst "raczej znowelizowany" a zapis zawiera nadal (!)
    odwołanie do roku 2002.

    Najczęsciej spotykane zwolnienie jest (nie)stety kwotowe: 40 kzł
    sprzedaży "dla ludności" przez "prowadzących już w zeszłym roku".
    Zajrzyj do rozporządzenia i pokaż (SOBIE :)) palcem z *którego*
    zwolnienia chcesz skorzystać :) (link masz, rejestracja za darmo...)

    > + 2. Jaka kwotę obrotu obecnie można osiagnąć żeby nie być zmuszony do
    > + przejścia na VAT? Kiedyś to było 20000zł,

    ...przy rozpoczynaniu DG.

    > + ile jest teraz i jak liczone?! Bo
    > + jak w styczniu zaczynałem DG to było to 20000, a podobno (tak mi mówią
    > + znajomi) w ciągu roku się coś zmieniło...

    ...albo jacyś dobrze poinformowani znajomi albo wręcz przeciwnie ;)
    Stawiam na to drugie :] (przy ROZPOCZYNANIU DG).
    Jakbyś zaczął 31.XII roku poprzedniego to już byłbyś "starym"
    prowadzącym DG (z limitem 40 kzł :)). Dla pewności trzeba by
    sprzedać owego sylwestra cokolwiek za np. siedem złotych :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-22 13:27:24
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...szczecin.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Tu:
    > http://podatki.pl/bap1.php/231202.htm
    > ...jest tekst "raczej znowelizowany" a zapis zawiera nadal (!)

    Hmmm... Albo ja czegoś nie rozumiem, albo będę musiał od 1.01.2005 byc
    VATowcem?! Bo w ustawie mowa o latach 2003/2004, a co z 2005? Nie
    przekraczam 20000 obrotu w tym roku i raczej nie zanosi się żebym
    przekroczył. Czyli w przyszły rok wchodzę jako "stary" DG i co? Nie
    znalazłem nigdzie informacji co ze zwolnieniem ewidencjonowania i z
    VATem dla nievatowców w 2005 roku.

    TLZ

  • 4. Data: 2004-10-22 21:11:00
    Od: "Szejas" <s...@i...pl>

    > Bo w ustawie mowa o latach 2003/2004, a co z 2005? Nie
    > znalazłem nigdzie informacji co ze zwolnieniem ewidencjonowania i z VATem
    > dla nievatowców w 2005 roku.

    Spokojnie!!!

    Najpierw sprawdż datę tego Rozporządzenia
    (http://podatki.pl/bap1.php/231202.htm)

    A teraz odpowiedź:

    W dniu 31.12.2004 r. o godz 23:59:59 MF opublikuje nowe rozporządzenie
    dotyczące nowych limitów kwot (ew. jakaś nowelizacja starego)
    wejdzie w życie od godz 00:00:01 w dniu 01.01.2005 r. (Dziennik Ustaw kupisz
    gdzieś około 23 stycznia 2005 r.)

  • 5. Data: 2004-10-23 09:17:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Tomasz Lam [ZULU] wrote:
    [...]
    > + Hmmm... Albo ja czegoś nie rozumiem, albo będę musiał od 1.01.2005 byc
    > + VATowcem?! Bo w ustawie mowa o latach 2003/2004

    No to blisko jesteśmy akcji z "rozdawaniem samochodów w Moskwie
    na Placu Maneżowym" (czy na odwrót) :)
    Nie ustawa a rozporządzenie.
    Nie "zostać VATowcem" a "musieć mieć kasę VAT".
    A wykład z rokiem 2005 Szejas już zrobił i wypada mu zaufać :)

    Rozporządzenia wykonawcze do ustawy o VAT, konieczne do stosowania
    od 1.V.2004 pojawiły się...w maju: znaczy FORMALNIE zostały PODPISANE
    29 -czy jakoś tak- kwietnia. Teksty w internecie (znaczy: "urząd
    nie ponosi odpowiedzialności za pomyłki") zdaje się dzień później...
    Zarezerwuj sobie w Sylwestra czas na czytanie rozporządzeń :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)