  • 11. Data: 2006-01-28 21:32:55
    Temat: Re: 2 x działalność gospodarcza???
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    napisalem ci krok po kroku jak dokonac takiej rejestracji i nie potrzebna tu
    wyobraznia
    nie rozumiem w czym jeszcze widzisz problem?

    grzess

  • 12. Data: 2006-01-30 14:05:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jan 2006, sg wrote:

    > proszę poczytać sobie KC, tam jest jasno napisane, że firmą osoby fizycznej
    > jest jej Imię i Nazwisko...

    ...dotąd się zgadza...

    > i nic więcej

    ...a tu to trzeba Kodeks Cywilny przeczytać ;)
    Firma *może* zawierać dodatkowe (w tym "dowolnie wybrane") oznaczenie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-01-30 14:10:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jan 2006, grzess wrote:

    > napisalem ci krok po kroku jak dokonac takiej rejestracji i nie potrzebna tu
    > wyobraznia
    > nie rozumiem w czym jeszcze widzisz problem?

    W tym że to co opisałeś nie jest "firmą".

    Firma to pojęcie prawne, ściśle zdefiniowane w przepisach.

    Ja *wiem* że potocznie używa się tego określenia zarówno w pojęciu
    "przedsiębiorstwo" jak i "znak handlowy", ale wtedy jest to
    mocno nieścisłe. IMO na .prawo.* nie powinny mieć zastosowania.
    Nawet jeśli w SJP występują w tym znaczeniu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)