  • 1. Data: 2006-01-27 12:12:43
    Temat: Rozliczenie podatku za 2005 a urodzenie dziecka
    Od: "lalalal" <a...@d...dffd>

    Jestem samotną matką, zatrudnioną na czas nieodraniczony. 15.12.2005
    urodziłam dziecko. Podobno mogę rozliczyć sie z podatku za cały 2005 razem z
    dzieckiem. Czyli to prawda???

    Jola

  • 2. Data: 2006-01-27 13:07:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    lalalal wrote:
    > Jestem samotną matką, zatrudnioną na czas nieodraniczony. 15.12.2005
    > urodziłam dziecko. Podobno mogę rozliczyć sie z podatku za cały 2005
    > razem z dzieckiem. Czyli to prawda???

    A to ciekawe jest co wg różnych interpretacji będzie znaczył
    zapis z ustawy:

    "osób samotnie wychowujących
    w roku podatkowym...dzieci małoletnie "

    Czy wystarczy wychowywać przez dwa tygodnie
    w roku podatkowym,
    czy trzeba przez cały rok.

  • 3. Data: 2006-01-27 13:12:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    cef wrote:

> [...]
    >
    > "osób samotnie wychowujących
    > w roku podatkowym...dzieci małoletnie "
    >
    > Czy wystarczy wychowywać przez dwa tygodnie

    W tej sprawie interpretacje są akurat jednoznaczne a nie różne;
    wystarczy wychowywać przez 1 dzień w roku

  • 4. Data: 2006-01-27 13:13:21
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    >
    > "osób samotnie wychowujących
    > w roku podatkowym...dzieci małoletnie "
    >
    > Czy wystarczy wychowywać przez dwa tygodnie
    Wg ostatnich wypowiedzi m.in Gotfryda wystarczy 1 dzień w roku:)nie ma
    ograniczeń jak w przypadku związków małżeńskich.
    pozdrawiam ania

  • 5. Data: 2006-01-27 13:29:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:
    > W tej sprawie interpretacje są akurat jednoznaczne a nie różne;
    > wystarczy wychowywać przez 1 dzień w roku

    Skąd to minimum 1 dzień?
    Interpretacji żadnych nie widziałem,
    zajrzałem tylko z ciekawości do ustawy
    i wyszło mi, że wystarczy "wychowywać
    w roku" - może wystarczy 7 minut?
    Ale wiadomo przecież co może wymyślić
    jakiś mądry interpretator.
    Czy jak kobieta urodzi 31 grudnia -
    cesarskim cięciem-
    i obudzi się z narkozy w Nowym Roku -
    to ona wychowuje to małoletnie dziecko
    w Starym Roku podatkowym czy nie?

  • 6. Data: 2006-01-27 17:01:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    cef wrote:

    > Skąd to minimum 1 dzień?
> [...]
    Jak będzie miał datę urodzenia 31 grudnia, to wychowuje.

  • 7. Data: 2006-01-30 14:02:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jan 2006, cef wrote:

    > i wyszło mi, że wystarczy "wychowywać
    > w roku" - może wystarczy 7 minut?

    W przeliczeniu na dni w rozumieniu terminu - mówisz
    o całym dniu :)

    > Ale wiadomo przecież co może wymyślić
    > jakiś mądry interpretator.

    Ano... :(