  • 1. Data: 2006-01-27 13:33:18
    Temat: VAT, ryczalt, kasa fisk ...
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    Prowadze rejestry vat i ewidencje przychodow, czy do rejestrow i ewidencji
    wystarczy wpisac wydruk miesieczny z kasy, czy trzeba wpisywac kazdy z
    osobna raport dobowy?

    --
    pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2006-01-27 15:57:27
    Temat: Re: VAT, ryczalt, kasa fisk ...
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    miesieczny

    Darek

  • 3. Data: 2006-01-27 16:57:01
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    > miesieczny
    >
    > Darek

    spotkalem sie ze zdaniem : do vatu dobowe do ew. przychodow miesieczne,
    dlatego pytalem dzieki za odp. pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-28 13:34:56
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

    > spotkalem sie ze zdaniem : do vatu dobowe do ew. przychodow miesieczne,
    > dlatego pytalem dzieki za odp. pozdrawiam

    to się z dobrym zdaniem spotkales
    jedynie biura rachunkowe moga wpisywac i tu i tu miesiecznie
    a ty jako podatnik sam prowadzacy dzialalnosc musisz codziennie wpisywac do
    vatu a raz na miesiac do dochodowego

  • 5. Data: 2006-01-28 14:20:25
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > to się z dobrym zdaniem spotkales
    > jedynie biura rachunkowe moga wpisywac i tu i tu miesiecznie
    > a ty jako podatnik sam prowadzacy dzialalnosc musisz codziennie wpisywac
    > do vatu a raz na miesiac do dochodowego

    Glupotki opowiadasz.
    Na podstawie czego tak twierdzisz?

    Na podstawie raportu miesiecznego moze wpisywac kazdy - biuro i podatnik

    Darek

  • 6. Data: 2006-01-28 18:04:21
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "BigDario" <b...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    > to się z dobrym zdaniem spotkales
    > jedynie biura rachunkowe moga wpisywac i tu i tu miesiecznie

    to są równi i równiejsi?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-01-31 00:23:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jan 2006, BigDario wrote:

    > to się z dobrym zdaniem spotkales
    > jedynie biura rachunkowe moga wpisywac i tu i tu miesiecznie
    > a ty jako podatnik sam prowadzacy dzialalnosc musisz codziennie
    > wpisywac do vatu

    ...prosimy o podstawę prawną!

    Czyżby minister finansów się odważył zapodać (na podstawie
    art. 112.13) wzór ewidencji dla przypadku *ogólnego* ?
    Ja bym się bał. Za dużo możliwości nie do przewidzenia...
    Jeden rozlicza transakcje trójstronne, inny jednocześnie
    rozlicza proporcję zakupów i proporcję sprzedaży...
    karkołomne - taka ewidencja byłaby potwornie rozbudowana
    i przeciętny podatnik miałby płachty pustego papieru
    (bo 98% rubryk niewykorzstanych) w archiwum!

    AFAIK takiego rozporządzenia nie było, i paradoksalnie
    konieczność "dziennego" wpisywania przychodu może wynikać
    z łańcuszka zaczynającego się od KPiR - jeśli podatnik
    postanowi że ES VAT *jednocześnie* traktuje jako ES i na
    tej podstawie zrezygnuje z codziennego wpisywania przychodu
    do KPiR. Wtedy przychód musi być wpisywany codziennie
    (a ściślej: "nie później niż dnia następnego przed
    rozpoczęciem sprzedaży", IMHO to może być i kilka dni
    byle przed pierwszą kolejną sprzedażą) do ES VAT, ale
    nie z powodu ES jako VAT a z powodu pełnienia przez nią
    roli "zwykłej ES dla KPiR".
    I oczywiście nie dotyczy to raportu kasy fiskalnej
    w tym momencie.
    Co pominąłem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd