  • 21. Data: 2009-01-06 23:35:38
    Temat: Re: 2009 rok
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 00:23:25 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Ale Ty doświadczony jesteś. A taki niedoświadczony to się naczyta na
    > takim pit.pl że metoda kasowa lepsiejsza, nie rozróżni że NIE chodzi o VAT,
    > myk zaznaczy. I klops na rok gotowy. ;)

    A no tak, piiip.pl rządzi zawsze i wszędzie :-)

    (myślałem że masz jakieś info że pole 32.1 oznacza kasowość, albo
    że jest jakiś sekretny poradnik do VAT-R :-) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 22. Data: 2009-01-07 11:42:47
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Ale Ty doświadczony jesteś. A taki niedoświadczony to się naczyta na
    > takim pit.pl że metoda kasowa lepsiejsza, nie rozróżni że NIE chodzi o
    > VAT,
    > myk zaznaczy. I klops na rok gotowy. ;)

    To można prosić przy okazji o kilka słów dlaczego metoda kasowa jest gorsza?
    Nie chciałbym przeczytać czegoś na pit.pl i wtopić:)

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 23. Data: 2009-01-07 19:27:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-07, MariuszM <m...@T...onet.pl> wrote:

    > To można prosić przy okazji o kilka słów dlaczego metoda kasowa jest gorsza?
    > Nie chciałbym przeczytać czegoś na pit.pl i wtopić:)

    """
    Zgodnie z przepisem § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia
    27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o
    podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 97, póz. 970 ze zm.), w przypadku
    nabycia towarów i usług udokumentowanych fakturą oznaczoną "FAKTURA
    VAT-MP" (wystawioną przez małego podatnika rozliczającego się metodą
    kasową), podatnik może obniżyć kwotę podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego określoną w tej fakturze w rozliczeniu za miesiąc, w którym:

    * uregulował część należności na rzecz małego podatnika
    rozliczającego się metodą kasową,
    * uregulował w całości należność na rzecz małego
    podatnika rozliczającego się metodą kasową,
    * przypada 90 dzień od dnia otrzymania towaru lub wykonania
    usługi, w przypadkach innych niż określone powyżej.
    """

    czyli ogólnie mówiąc można wrzucić w koszty taką fakturę dopiero wtedy
    jak się zapłaci, lub po 90 dniach. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-01-07 20:00:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > jak się zapłaci, lub po 90 dniach. :)

    A jaki jest związek z niemożnością odliczenia VAT z wrzucaniem w koszty?
    Taką fakturę wrzuca się w koszty od razu.
    Problemem może być tylko odliczenie VAT, ale wystarczy zapłacić delikwentowi
    w terminie 1 zł (słownie jeden zł) i cały VAT odliczyć.

  • 25. Data: 2009-01-07 20:07:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-07, cef <c...@i...pl> wrote:

    > A jaki jest związek z niemożnością odliczenia VAT z wrzucaniem w koszty?
    > Taką fakturę wrzuca się w koszty od razu.

    No dobra. Nie byłem precyzyjny. W dochodowy od razu, ale z VATem
    problemy.

    > Problemem może być tylko odliczenie VAT, ale wystarczy zapłacić delikwentowi
    > w terminie 1 zł (słownie jeden zł) i cały VAT odliczyć.

    A ten wariant nie dotyczy faktur zaliczkowych?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2009-01-07 20:26:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > A ten wariant nie dotyczy faktur zaliczkowych?

    Nie wiem co masz na myśli.
    Od zaliczki można przecież odliczyć na zasadach ogólnych -
    czy czegoś nie doczytałem? Ostatnio rozliczałem coś z zaliczką
    jeszcze w czasach przedunijnych.

  • 27. Data: 2009-01-07 20:36:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-07, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Nie wiem co masz na myśli.

    Przypadek (VAT MP):
    ___
    * uregulował część należności na rzecz małego podatnika
    rozliczającego się metodą kasową,
    ___

    Mi wygląda na przypadek faktury zaliczkowej.

    > Od zaliczki można przecież odliczyć na zasadach ogólnych -
    > czy czegoś nie doczytałem? Ostatnio rozliczałem coś z zaliczką
    > jeszcze w czasach przedunijnych.

    Od faktury zaliczkowej ZTCW się dochodowego nie odlicza,
    ani nie płaci. Dopiero przy fakturze końcowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2009-01-07 20:42:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > rozliczającego się metodą kasową,
    > ___
    >
    > Mi wygląda na przypadek faktury zaliczkowej.

    Nie wiem dlaczego tak Ci wygląda.
    Zapłata częściowa nie powoduje przeciez, że faktura staje się zaliczkowa.

    > Od faktury zaliczkowej ZTCW się dochodowego nie odlicza,
    > ani nie płaci. Dopiero przy fakturze końcowej.

    Odliczanie od zawsze kojarzyło mi sie z VAT i o tym myslałem.
    W dochodowym to sie raczej "wrzuca" :-)

  • 29. Data: 2009-01-07 21:36:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > To można prosić przy okazji o kilka słów dlaczego metoda kasowa jest gorsza?

    *KASOWA* metoda VAT ma przeważnie zalety. Dla wystawcy.
    Ale dla ODBIORCY oznacza konieczność odrębnego kwalifikowania
    odliczenia VAT. A to są dwa osobne problemy:

    - finansowy, u niektórych nabywców, którzy bardzo lubią kredytować się
    prawem do odliczenia nie zapłaconego jeszcze VAT
    - rachunkowy, bo wszystkich dostawców wrzuca się do jednego wora,
    a tych "MP" do innego, i dodatkowo trzeba synchronizować odliczenie
    z operacjami płatniczymi (a nie tylko samymi "papierami")

    Skutek? - polecenie prezesa "ostatni raz zamawialiście u MP" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-01-08 09:57:47
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > *KASOWA* metoda VAT ma przeważnie zalety. Dla wystawcy.
    > Ale dla ODBIORCY oznacza konieczność odrębnego kwalifikowania
    > odliczenia VAT. A to są dwa osobne problemy:

    Dzięki wszystkim za wyjaśnienie :)
    Czyli jeśli bym wszedł w metodę kasową to poza tym, że mogę stracić część
    zleceniodawców pozostają same zalety? Jakie?

    pozdrawiam
    Mariusz