  • 1. Data: 2004-12-19 14:45:21
    Temat: 22% za internet - kto moze odpisac?
    Od: "Seki Hope Tristan" <s...@U...TOamigo.pop.pl>

    Uchwalony zostal 22% podatek od uslug internetowych. Bedzie jednak mozna
    odpisywac go od PIT. Niby moga wszyscy ale.. moj ojciec ma wlasna mala
    firme, ma karte podatkowa i z tego co wiem nie moze odpisywac. Moja mama
    jest aktualnie bezrobotna. Ja sam studiuje. Czy ktorekolwiek z nas moze
    robic odpisy?
    Siostra wspominala mi cos, ze kiedys chyba studenci byli zwalniani z podatku
    czy jakos tak. A moze jednak moj ojciec moze robic te odpisy?

    Seki | Hope | Tristan

  • 2. Data: 2004-12-20 12:29:58
    Temat: Re: 22% za internet - kto moze odpisac?
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    Użytkownik "Seki Hope Tristan" <s...@U...TOamigo.pop.pl> napisał w
    wiadomości news:cq4465$f8n$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    podatku
    > czy jakos tak. A moze jednak moj ojciec moze robic te odpisy?

    WItam.
    Znalazlem artykul na ten temat
    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/430713.html

    --
    Pzdr.DrMaksiu [LDZ]-Scott Fx Dh to czolg nie rower!!,
    Corratec Superbow Race - Freccia to ona moja maszyna wyscigowa!

  • 3. Data: 2004-12-20 12:45:04
    Od: "Seki Hope Tristan" <s...@U...TOamigo.pop.pl>

    Użytkownik "DrMaksiu" <m...@m...uk> napisał w wiadomości

    > podatku

    Dzieki. Niestety nie rozwiazuje on mojego dylematu na kogo przepisac umowe
    by moc odpisywac. W tej chwili jest na mnie ale jako niepracujacy student
    nie rozliczam PIT.

    Seki | Hope | Tristan

  • 4. Data: 2004-12-21 14:44:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Seki Hope Tristan wrote:

    > Uchwalony zostal 22% podatek od uslug internetowych. Bedzie jednak
    > mozna
    > odpisywac go od PIT.

    Osoby fizyczne korzystające z internetu do celów osobistych będą mogły
    odpisywać od dochodu koszt internetu a nie zapłacony VAT.

    > Niby moga wszyscy ale.. moj ojciec ma wlasna
    > mala firme, ma karte podatkowa i z tego co wiem nie moze odpisywac.

    To nie ważne, że karta. Ważne czy jest VAT-owcem i czy internet jest na
    firmę. Jeśli tak, to po prostu odlicza VAT z faktury od swojego VAT-u

    > Moja mama jest aktualnie bezrobotna. Ja sam studiuje. Czy ktorekolwiek
    > z nas moze robic odpisy?

    Odpisy od czego? Bo chyba nie od podatku którego nie płacicie.

    > Siostra wspominala mi cos, ze kiedys chyba studenci byli zwalniani z
    > podatku czy jakos tak. A moze jednak moj ojciec moze robic te odpisy?

    Patrz wyżej

  • 5. Data: 2004-12-22 13:57:33
    Od: "Seki Hope Tristan" <s...@U...TOamigo.pop.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Osoby fizyczne korzystające z internetu do celów osobistych będą mogły
    > odpisywać od dochodu koszt internetu a nie zapłacony VAT.

    Koszt internetu? Czyli caly koszt netto, brutto? Wytlumacz co rozumiesz
    przez "koszt internetu".

    > To nie ważne, że karta. Ważne czy jest VAT-owcem i czy internet jest na
    > firmę. Jeśli tak, to po prostu odlicza VAT z faktury od swojego VAT-u

    Jest VAT-owcem ale lokal firmy jest pod innym adresem niz mieszkania wiec na
    firme nie da rady przepisac umowy.

    > Odpisy od czego? Bo chyba nie od podatku którego nie płacicie.

    > Patrz wyżej

    Czyli jednak tak jak przypuszczalem.. zadne z nas odpisow za internet nie
    zrobi.

    Seki | Hope | Tristan

  • 6. Data: 2004-12-22 14:18:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Seki Hope Tristan napisał(a):
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Koszt internetu? Czyli caly koszt netto, brutto? Wytlumacz co rozumiesz
    > przez "koszt internetu".

    Pewnie to co każdy. Kwote która trzeba wydatkowac na zakup.
    O ile ustawa nie stanowi inaczej kosztem jest CAŁY wydatek.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813