  • 1. Data: 2004-03-27 18:09:38
    Temat: 4 pytania - usługi ksero i podobne
    Od: "ELV" <e...@w...pl>

    Witam.

    Otwieram punkt ksero oraz usług podobnych (bindowanie, laminowanie,
    skanowanie, drukowanie, przepisywanie prac, regeneracja tuszy i tonerów
    itp...)

    Mam pare pytań.. do tej pory prowadziłem usługi internetowe i informatyczne
    tylko dla firm, więc wchodzę w detal. (KPIR + VAT)

    1. czy za kserokopiowanie płacę jakąś opłatę? słyszałem że 3%. nie wiem
    tylko komu to płacić, na jakiej podstawie i od jakiej podstawy ustalać
    kwotę.

    2. bodajże do 20.000 PLN obrotu (mogę się mylić) dla detalu nie muszę mieć
    kasy fiskalnej - to co do tego momentu mam wręczać klientowi jak będzie
    chciał paragon?

    3. czy za skserowanie 1 strony A4 ksero muszę wystawiać jakieś dowody
    księgowe?

    4. regeneracja pojemników do drukarek (napełnianie tuszy) - w jaki sposób
    zgodnie z prawem tę usługę przeprowadzać ... jako sprzedaż towaru (tusz) czy
    usługa (napełnienie pojemnika).. czy pojemnik z tuszem muszę jakoś
    oznaczać.. że był przeze mnie reprodukowany ?

    Dzięki z góry za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    ELV