  • 1. Data: 2002-10-23 10:14:12
    Temat: "5cio letni" podatek dochodowy od sprzedaży nieruchomości
    Od: "Pimpek" <p...@p...com>

    Witam
    Podobne tematy były już na grupie ale potrzebuję troszkę szczegółów.
    Chodzi o garaż. Jest moją własnością od 8 lat. Grunt został niestety
    wykupiony dopiero w 97. Czyli mam całość (grunt+garaż) od ponad 5 lat, ale
    jeszcze nie kalendarzowych. Jeśli bym chciał go teraz sprzedać musiał bym
    zapłacić 10% (wydatkowanie na cele budowlane w ciągu 2 lat nie wchodzi w
    rachubę). Mam chętnego do zakupu klienta, którego nie bardzo mogę "trzymać"
    do stycznia. Czy w związku z tym istnieje jakś możliwość uniknięcia podatku?
    Może mogę mu sprzedać teraz garaż, a w styczniu grunt? Czy jednak jedynym
    wyjściem jest spisanie umowy (bodajże) przedwstępnej, wzięcie zaliczki (ile
    można wziąść % końcowej kwoty) - wiem, że zaliczka lepsza niż zadatek - a
    dokończenie transakcji dopiero w styczniu?
    Za wszelkie sugestje będę bardzo wdzięczny. Sprawa pilna.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję - Paweł