  • 1. Data: 2008-08-03 20:25:50
    Temat: Podatek PIT a rozdzielność majątkowa
    Od: trss <t...@t...tr>

    Mam pytanie jak wygląda sprawa rozliczenia PIT przy rozdzielności
    majątkowej małżonków. Jeżeli rozliczenie będzie już osobno, to komu
    przypadają ulgi na dzieci, wybranej osobie ,która się zadeklaruje, czy
    po połowie dla obu małżonków.

  • 2. Data: 2008-08-05 20:11:17
    Temat: Re: Podatek PIT a rozdzielność majątkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Aug 2008, trss wrote:

    > Mam pytanie jak wygląda sprawa rozliczenia PIT przy rozdzielności
    > majątkowej małżonków.

    Różnie.
    Niestety nie da się udzielić jednej krótkiej odpowiedzi.
    Przykładowo: jeśli żona pracuje u męża, to jej wynagrodzenie nadal
    nie będzie kosztem (mimo, że rozliczają się odrębnie).
    ZASADNICZO tak, jakby rozliczali się osobno. Ale właśnie tylko
    "zasadniczo".

    > Jeżeli rozliczenie będzie już osobno, to komu
    > przypadają ulgi na dzieci, wybranej osobie ,która się zadeklaruje, czy po
    > połowie dla obu małżonków.

    Jakie ulgi, można poprosić o ściślejszy opis?
    Bo jeśli pytasz o odliczenie, to przepis masz taki:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    3. Odliczenie kwoty, o której mowa w ust. 2, dotyczy łšcznie obojga
    rodziców, z zastrzeżeniem ust. 4. Kwotę tę odlicza się od podatku jednego
    z rodziców lub od podatku obojga.
    ---

    Czyli można ją sobie "podzielić".

    pzdr, Gotfryd