  • 1. Data: 2007-06-04 08:18:28
    Temat: Akcyza a wartość samochodu,
    Od: xemir <w...@p...fm>

    Witam,

    Temat może był już wałkowany ale przeszukiwanie Google nie dało
    konkretnej odpowiedzi.

    Sprowadzam samochód z Niemiec, cena za którą kupuje to 4800 E, w
    Polsce wartość samochodu to 7000 E. I teraz ponieważ auto ma silnik
    pow. 2000 cm czeka mnie zapłacenie 13% akcyzy, ale słyszałem że US
    może mi zakwestionować tę wartość.
    Pytanie pierwsze, jak to wygląda w rzeczywistości. Czy ktoś z Was już
    miał taką sytuację ?
    Nie chodzi mi o ewidentne zaniżanie wartości (na umowie jest 100 E
    podczas gdy wartość rzeczywista to np. 4 kE).

    Pytanie kolejne, czy jeśli samochód będzie uszkodzony (np. może mieć
    jakieś uszkodzenie), więc wartość może być niższa, ja usunę sobie to
    uszkodzenie przed pierwszą rejestracją, US mi zakwestionuje wartość,
    to czy wówczas mam szanse wygrać z US jeśli nie będę posiadał faktur
    lub innych dokumentów potwierdzających fakt dokonania naprawy (mogę
    przecież naprawę wykonać we własnych zakresie, poza tym jeśli się nie
    mylę to US musi mi udowodnić winę a nie ja muszę udowadniać
    niewinność)?

    Dzięki za wszelka pomoc,

    Xr

  • 2. Data: 2007-06-04 15:39:42
    Temat: Re: Akcyza a wartość samochodu,
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007, xemir wrote:

> [...]
    > przecież naprawę wykonać we własnych zakresie, poza tym jeśli się nie
    > mylę to US musi mi udowodnić winę a nie ja muszę udowadniać

    Z udowadnianiem jest tak, że w opisanym przypadku US ma w ręku dowód
    w postaci auta i mówi "to auto jest warte XXXX, jak Pan uważa inaczej
    to proszę udowodnić że *było* warte mniej" - zauważ, iż temu że JEST
    warte XXXX nie zaprzeczasz.
    BTW: co do wartości, to do różnych podatków liczy się różna wartość.
    Do PCC rzeczywiście "wartość rynkowa" (a NIE wartość "z umowy").

    pzdr, Gotfryd