  • 1. Data: 2007-06-03 20:43:47
    Temat: samochod w jednoosobowej DG
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej,
    googluje juz od kilku godzin i zaczyna mi sie to wszystko mylic wiec napisze
    to co wywnioskowalem (aaa bede vatowcem, samochod juz posiadam,osobowy):
    1)samochod prywatny w firmie- nie jako srodek trwaly
    + no wlasnie jakie plusy(w porownaniu do ŚT)?
    -prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu

    i pytania: w koszty wrzucam paliwo w kwocie brutto, naprawy w kwocie
    brutto(?), OC- tu chyba nie ma okreslenia brutto/netto? Odliczenie do kwoty
    okreslonej przez iloczyn przejechanych km x stawka za km.

    czy wpisuje te wszystkie wydatki w Ewidencji Przebiegu i Eksploatacji
    Pojazdu, a pod koniec miesiaca robiac podliczenie wychodzi mi kwota ktora
    moge odliczyc?
    I gdzie wtedy te kwote wpisuje? w rubryce 14 w pozostalych wydatkach?
    czy moze byc taka sytuacja ze czesc dojazdow musze wpisac w kosztach
    ubocznych zakupu- kol 11- (np dojazd po towar) czy moze nie jest to juz tak
    rozbijane(i wystarczy opis z EPiEP)

    2)samochod w EŚT
    +nie prowadze ewidencji
    +amortyzacja

    - jakie?

    Koszty tak samo jak w pkt 1. Tez nie odliczam nigdzie Vatu bo osobowka.

    no i w kwestii OC. Wlasnie zaplacilem dzis 2 rate za OC, czy jest w takim
    wypadku opcja ze jak np za miesiąc zadeklaruje uzytkowanie samochodu w
    firmie (met 1 lub 2) to czy bede mogl odliczac OC w 1/12 wysokosci co
    miesiac do konca trwania a np kolejne OC juz w calosci jednorazowo odlicze?

    bede wdzieczny za wszelka pomoc bo, jak na razie, ten samochod sprawia mi
    najwiecej klopotu:/
    aaa i chcialbym korzystac z ewidencji wbudowanej w Mala Ksiegowosc Rzepy.

    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-06-04 07:11:36
    Temat: Re: samochod w jednoosobowej DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Jun 2007, Anax WRC wrote:

    > 2)samochod w EŚT
    > +nie prowadze ewidencji
    > +amortyzacja
    >
    > - jakie?
    >
    > Koszty tak samo jak w pkt 1. Tez nie odliczam nigdzie Vatu bo osobowka.

    Ja tylko wybiórczo do VATu: dlaczego "nigdzie" nie odliczasz?
    O ile wiem, to od paliwa się nie odlicza bo jest zakaz w ustawie.
    A dlaczego by nie od reszty?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-06-04 08:18:38
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0706040910050.2156@athlon64...

    > Ja tylko wybiórczo do VATu: dlaczego "nigdzie" nie odliczasz?
    > O ile wiem, to od paliwa się nie odlicza bo jest zakaz w ustawie.
    > A dlaczego by nie od reszty?

    czyli jesli samochod jest w EST to odliczam VAT od napraw, czesci itd ,a
    jesli prowadze Ewidencje Przebiegu to Vatu nie odliczam, ale wrzucam kwoty
    brutto w koszty?
    pzdr
    Anax

  • 4. Data: 2007-06-04 11:16:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Anax WRC napisał(a):
    > 1)samochod prywatny w firmie- nie jako srodek trwaly
    > + no wlasnie jakie plusy(w porownaniu do ŚT)?
    > -prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu
    + można nim legalnie jeździć "prywatnie"

    > i pytania: w koszty wrzucam paliwo w kwocie brutto, naprawy w kwocie
    > brutto(?), OC- tu chyba nie ma okreslenia brutto/netto? Odliczenie do kwoty
    > okreslonej przez iloczyn przejechanych km x stawka za km.
    A dlaczego naprawy w kwocie brutto?? Przecież tylko od paliwa nie można
    (w przypadku osobówek) odliczać VAT.

    > 2)samochod w EŚT
    > +nie prowadze ewidencji
    > +amortyzacja
    > - jakie?
    - teoretycznie można go używać tylko do załatwiania spraw "firmowych"

    > Koszty tak samo jak w pkt 1. Tez nie odliczam nigdzie Vatu bo osobowka.
    ???

    > aaa i chcialbym korzystac z ewidencji wbudowanej w Mala Ksiegowosc Rzepy.
    Nie widzę przeciwwskazań :-D

    Maciek

  • 5. Data: 2007-06-04 11:19:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Anax WRC napisał(a):
    > czyli jesli samochod jest w EST to odliczam VAT od napraw, czesci itd ,a
    > jesli prowadze Ewidencje Przebiegu to Vatu nie odliczam, ale wrzucam kwoty
    > brutto w koszty?
    Nie. I tu i tu odliczasz VAT od napraw. W tym drugim przypadku zaliczasz
    do KUP kwoty netto ograniczone ewidencją przebiegu (VAT pewnie też
    trzeba by jakoś skorygować), a w pierwszym zaliczasz wszystko.

    Maciek