  • 1. Data: 2007-06-04 10:04:42
    Temat: Glosniki komputerowe a kasa fiskalna
    Od: Marcin Kania <m...@p...fm>

    Witam!

    Moze ktos juz przerabial albo ma namiary na jakas interpretacje.

    Jednoosobowa DG, VAT, KPiR.
    Sprzedalem osobom fizycznym kilka sztuk glosnikow do komputera (takie
    proste dwa glosniki za 15 zl). Teraz Urzad Skarbowy stoi na stanowisku,
    ze sprzedaz tych glosnikow MUSI isc przez kase fiskalna jako sprzedaz z
    PKWiU 30.32.
    Teraz juz mam kase, ale zwrot $ za zakup stoi teraz pod znakiem zapytania.

    Jak sie wybronic? Jakies podpowiedzi moze? Nie uzyskam PKWiU od
    hurtowni, bo tlumacza sie ze nie musza (VAT 22%) miec takiej informacji
    na fakturze. I maja racje...

    Na razie nie komentuje calej tej sytuacji, ale to jest chory kraj. Na
    prawde chory.

    Marcin Kania

  • 2. Data: 2007-06-04 10:25:28
    Temat: Re: Glosniki komputerowe a kasa fiskalna
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Marcin Kania napisał(a):
> [...]
    > proste dwa glosniki za 15 zl). Teraz Urzad Skarbowy stoi na stanowisku,
    > ze sprzedaz tych glosnikow MUSI isc przez kase fiskalna jako sprzedaz z

    Zakresu 30-32 nie można traktować łącznie.

    Jest 30 "MASZYNY BIUROWE I KOMPUTERY"
    I tutaj widzę 30.02.16-70 "Urządzenia wejścia lub wyjścia, inne niż
    drukarki i klawiatury" ewentualnie 30.02.19 "Części i akcesoria do
    komputerów" i to można bez kasy.

    Pewnie próbują uznać to jako 32.30.42 "Głośniki; słuchawki nagłowne i
    douszne, włączając połączone z mikrofonem"
    ale ja bym się upierał, że to jednak urządzenie peryferyjne, czyli 30 :)

    Swoją drogą, ciekawe jak monitory traktują, bo w 32 aż się roi od
    monitorów rozmaitych, a w 30 znów pod urządzenia peryferyjne można
    podciągnąć :)

    Pozdrawiam
    Andrzej
    --