  • 1. Data: 2006-12-14 16:04:00
    Temat: Alkohol w koszty DG
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Witam,
    Kupilem w Makro, na fakture, troche lepszego alkoholu. Czy moge to jak
    leci wrzucic w koszty, jako koszt prowadzenia dzialalnosci? Alkohol
    przeznaczony jest na prezenty dla kontrahentów...
    Czy moze lepiej w ogole tego nie wrzucac, zacisnac zeby i po prostu
    przyjac, ze tak an prawde wiecej mnie to kosztowac bedzie...
    Pozdr
    hiki
    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 2. Data: 2006-12-14 17:07:44
    Temat: Re: Alkohol w koszty DG
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy moze lepiej w ogole tego nie wrzucac, zacisnac zeby i po prostu
    > przyjac, ze tak an prawde wiecej mnie to kosztowac bedzie...

    Zakup alkoholu nie stanowi KUP(ani limitowanego ani
    zwykłego=żadnego)czytałam kilka orzecznictw na ten temat i wszystkie
    powołuja się na ustawe o przedziwdziałaniu alkoholizmowi,czy do użytku
    własnego (z zamiarem wpisu w KUP) czy tez jako upominek.Natomiast nie sa
    kwestionowane "usługi gastronomiczne"-czyli knajpa i spicie delikwenta
    ,oczywiście bez odliczenia vatu,ale to tylko do końca tego roku:)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-12-14 17:22:06
    Od: "Doktorynka" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl>

    Hiki (...),

    bylam na szkoleniu podatkowym. Pan mowil, ze jesli to alkohol na cele
    reprezentacyjne, to US czasem uznaja, byle go nie pic w zamknietym gronie,
    na zapleczu (przytoczyl stosowny przyklad). Ale jednoczesnie jest ustawa o
    trzezwosci (czy cos takiego) i moga ja przywolac jako argument przeciw. Tak
    ze decyzja nalezy do Ciebie i Twojego US.

  • 4. Data: 2006-12-14 20:45:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Doktorynka wrote:

> [...]
    > trzezwosci (czy cos takiego) i moga ja przywolac jako argument przeciw. Tak
    > ze decyzja nalezy do Ciebie i Twojego US.

    Dzieki za to co napisaliscie. Coz. Tak jak mysalalem. Lepiej zaplacic "z
    wlasnej kieszeni". Wyjdzie drozej, trudno, ale mniej klopotow.

    Pozdr
    hiki

  • 5. Data: 2006-12-15 07:43:53
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    > Dzieki za to co napisaliscie. Coz. Tak jak mysalalem. Lepiej zaplacic "z
    > wlasnej kieszeni". Wyjdzie drozej, trudno, ale mniej klopotow.

    lub....nabyć nieco drożej w zaprzyjaźnionej resteuracji i nasz fv -
    konsumpcja

    WojtekPL

  • 6. Data: 2006-12-15 08:15:26
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik brzoskwiinia napisał:

> [...]
    > powołuja się na ustawe o przedziwdziałaniu alkoholizmowi,czy do użytku
    > własnego (z zamiarem wpisu w KUP) czy tez jako upominek

    Zgodziłam się kiedyś z tym argumentem, póki nie zaczęłam się zastanawiać
    nad tym mocniej. Co wcale nie oznacza, że moje przemyślenia są prawidłowe.
    Ustawa ta mówi o spożywaniu alkoholu na terenie zakładu pracy. Dla
    prowadzącego działalność gospodarczą, jest to co najwyżej miejsce
    wykonywania działalności. Ktoś może się uprzeć, że skoro są pracownicy,
    jest i zakład pracy. Ale jak nie ma pracowników? Prowadzący działalność
    nie jest pracownikiem, więc nie ma i zakładu pracy.
    A jeżeli mam inną siedzibę i inne miejsce wykonywania działalności?
    Alkoholem mogę częstować w siedzibie, gdzie pracownicy nie mają wstepu,
    która nie jest typowem miejcem wykonywania działalności.
    Natomiast co do alkoholu w ramach podarunku - nie potrafię się zgodzić z
    tym poglądem, powiązań z ustawą o wychowaniu w trzeźwości raczej nie ma
    tu żadnych
    A swoja drogą, jak ktos ma pod ręką takie wyroki z uzasadnieniem, to
    poproszę o sygnatury

  • 7. Data: 2006-12-15 09:57:31
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl>

    Alokohol może być prezentem w ramach reprezentacji - w ogólnym przypadku.
    Zalezy to jednak od charakteru i rozmiarów działalności. Trudno - na
    przykład - aby szewc fundował swoim klientom koniaki na Świeta.
    Pamietać jednak nalezy o:
    - podatku dochodowym (może to być dla obdarowanego przychód z innych
    źródeł),
    - VAT - od nieodpłatnego przekazania (nieopodatkowane gdy spełnione są pewne
    warunki).
    W sumie - trochę się trzeba nagimanstykować.
    Reasumując, prościej i bezpieczniej pić na własny rachunek ;)
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 8. Data: 2006-12-15 10:05:23
    Od: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > kwestionowane "usługi gastronomiczne"-czyli knajpa i spicie delikwenta
    > ,oczywiście bez odliczenia vatu,ale to tylko do końca tego roku:)

    To jak to bedzie (w praktyce) od nowego roku?
    Skonczą się biznesowe obiady i kolacje?
    Skonczy sie np. zapraszanie przez firmę farmaceutyczną
    lekarzy na poczęstunek po sponsorowanym wykładzie?
    Na pewno już wymyslili jakieś obejście. Kto wie jakie?

    latet

  • 9. Data: 2006-12-15 10:06:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    WojtekPL wrote:

    > lub....nabyć nieco drożej w zaprzyjaźnionej resteuracji i nasz fv -
    > konsumpcja

    Za pozno :( Kupione.

  • 10. Data: 2006-12-15 10:07:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    gonia wrote:

    > A swoja drogą, jak ktos ma pod ręką takie wyroki z uzasadnieniem, to
    > poproszę o sygnatury

    Tez jestem ciekaw zatem :)