  • 1. Data: 2007-04-25 10:44:57
    Temat: Amortyzacja - jak rozliczyć
    Od: "kamil" <i...@o...pl>

    Witam,

    Nie wiem jak rozliczyc amortyzacje za 2006 rok

    1.Kupiłem auto 04.2005 roku
    2.Wpisanie go do środków trwałych w ramach prowadzonej działalności
    gospodarczej
    3.Amortyzacja rozbita na 30 równych rat
    4.w roku 2006 roku przeszedlem na podatek liniowy
    5.ok. 10 lutego 2006 wyrejestrowałem się jako płatnik składek z
    zusu &#8222;zawieszenie&#8221;
    6.w US działalność jest nadal zarejestrowana (składam regularnie deklaracje
    PIT i VAT)
    7.do lutego `06 uzyskiwałem dochody w ramach prowadzonej działalności
    8.w maju przekazałem w formie darowizny 50% auta
    9.Jak mam rozliczyć amortyzacje za 2006 rok ???

    Z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2007-04-26 07:50:50
    Temat: Re: Amortyzacja - jak rozliczyć
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Apr 2007, kamil wrote:

    > 5.ok. 10 lutego 2006 wyrejestrowałem się jako płatnik składek z
    > zusu &#8222;zawieszenie&#8221;
    > 6.w US działalność jest nadal zarejestrowana (składam regularnie deklaracje
    > PIT i VAT)

    Nie wiem co z tym zrobić, ale IMVHO jest tak, że amortyzacja przysługuje
    jedynie kiedy środek jest "wykorzystywany na potrzeby DG" (z definicji).
    Nie wiem jak potraktować "zawieszenie", bo IMO z p. widzenia podatku
    można by powiedzieć że jest to "zachowanie źródła przychodu".
    ALE...
    czy nie spowoduje to "w razie czego" reakcji ZUS "ale Pan deklarował
    że Pan *wykorzystywał ST do DG"?
    Znaczy piszę taki czarny scenariusz:
    - ZUS podważa "zawieszenie" (wiemy że były sprawy w których wygrał oraz
    sprawy w których przegrał przed NSA - zależnie od "stanu faktycznego")
    - Ty się bronisz "przecież nie prowadziłem DG"
    - a ZUS na to "przecież własnoręcznie Pan napisał że wykorzystywał
    samochód do DG"!

    W "moim" ZUS była (dawno tam nie byłem, nie wiem czy jeszcze wisi)
    kartka, że niewyrejestrowanie DG w US traktują jako dowód prowadzenia
    DG (jakoś inaczej to było ujęte, ale taki był sens).

    pzdr, Gotfryd