  • 1. Data: 2007-04-25 09:17:05
    Temat: Zakupy na allegro w koszty
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Kupuje coś na Allegro. Sprzedawca nie chce, albo nie może wystawić faktury.
    Czy mogę to wrzucić w koszty na podstawie dowodu wewnętrznego i wskazania
    personaliów sprzedawcy? Przy transakcjach powyżej 1000 zł zakładam, że
    opłacę podatek od czynności cywilno prawnych.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2007-04-25 09:20:16
    Temat: Re: Zakupy na allegro w koszty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 11:17:05 +0200, Jan Werbinski napisał(a):

> [...]
    > personaliów sprzedawcy? Przy transakcjach powyżej 1000 zł zakładam, że
    > opłacę podatek od czynności cywilno prawnych.

    Raczej na podstawie wydruku zakończonej aukcji z allegro niż dowodu
    wewnętrznego.

  • 3. Data: 2007-04-25 09:37:08
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    > Raczej na podstawie wydruku zakończonej aukcji z allegro niż dowodu
    > wewnętrznego.

    No tak, to też i przelew.
    Czy ktoś ma podstawę prawną albo doświadczenia z obrony takiego kosztu
    podczas kontroli skarbowej?

  • 4. Data: 2007-04-25 09:40:29
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:37:08 Jan Werbinski <j...@j...com>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > No tak, to te? i przelew.
    > Czy kto? ma podstaw? prawn? albo do?wiadczenia z obrony takiego kosztu
    > podczas kontroli skarbowej?

    A czemu nie rachunek?

  • 5. Data: 2007-04-25 09:42:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jan Werbinski" <j...@j...com> napisał w
    wiadomości news:

    > No tak, to też i przelew.
    > Czy ktoś ma podstawę prawną albo doświadczenia z obrony takiego kosztu
    > podczas kontroli skarbowej?

    A czemu uważasz, że trzeba go bronić?
    Co najwyżej do obrony jest przeznaczenie takiego kosztu, sam fakt jego
    poniesienia jest dostatecznie w ten sposób udokumentowany - przyczepić się
    nie ma do czego.
    Taki wydruk to potwierdzenie zawarcia umowy kupna-sprzedaży przez sieć.

  • 6. Data: 2007-04-25 09:42:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:17:05 Jan Werbinski <j...@j...com>
    napisał(a):

> [...]
    > personaliów sprzedawcy? Przy transakcjach powy?ej 1000 z? zak?adam, ?e
    > op?ac? podatek od czynno?ci cywilno prawnych.

    A PCC z jakiej paki - czy to są rzeczy używane?

  • 7. Data: 2007-04-25 09:43:13
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb2hrr3ipkhj4@unk...
    > A czemu nie rachunek?

    Bo sprzedawca napisał, że "sprzedaję prywatnie, a nie jako firma".

  • 8. Data: 2007-04-25 09:43:56
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb2kkj1ipkhj4@unk...

    > A PCC z jakiej paki - czy to są rzeczy używane?

    Tak, konkretnie używany sprzęt komputerowy i sieciowy.

  • 9. Data: 2007-04-25 09:44:52
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.trb2kkj1ipkhj4@unk...
    > A PCC z jakiej paki - czy to są rzeczy używane?

    Tytułem podatku jest wyłącznie kwota transakcji >1000 zł, a nie fakt
    nieużywania lub używania.

  • 10. Data: 2007-04-25 09:45:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:42:06 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > się nie ma do czego.
    > Taki wydruk to potwierdzenie zawarcia umowy kupna-sprzedaży przez sieć.

    Tyle że w rozporządzeniu do KPiR nic o takim cudzie nie wspominają,
    wspominają za to o rachunkach, a rozporzadzenie wykonawcze do Ordynacji
    podatkowej
    wymaga żeby rachunek był podpisany przez wystawcę.
    Co prawda jest art. 180 ordynacji, ale w tej sytuacji zdobycie dokumnetu
    który spełna wymagania formalne dla uznania go za rachunek powinno być
    prostsze niż ewentualne przepychanki potem.