  • 1. Data: 2007-04-25 09:46:18
    Temat: Pit 36 pytanie niewtajemniczonego w zawilosci prawa podatkowego
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Czesc.
    Pomozcie bo zglupieje
    Mam umowe o prace oraz przez 2 miesiace prowadzilem DG. W picie 11 z pracy
    mam wpisana skladke zdrowotna 2250,25 czy to jest juz te 7,75% podstawy i
    czy moge odliczyc wszysstko? Poza tym 2 razy placilem skladke na
    ubezpieczenie zdrowotne 2 x 163,78 PLN czy moge odliczyc cala czy tylko
    7,75% podstawy?
    A druga sprawa to czy moge od dochodu odliczyc takie rzeczy jak pieczatka i
    kart telefoniczne na ktore bralem fakture?.

    Poratujcie jasna odpowiedzia bo ja dopiero sie amatorsko ucze prawa
    podatkowego:)

    Pawel

  • 2. Data: 2007-04-25 09:50:52
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 11:46:18 Pawel <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > pracy
    > mam wpisana skladke zdrowotna 2250,25 czy to jest juz te 7,75% podstawy i

    7,75%, kiedyś były dwie kwoty i ludziska się mylili :)

    > Poza tym 2 razy placilem skladke na
    > ubezpieczenie zdrowotne 2 x 163,78 PLN czy moge odliczyc cala czy tylko
    > 7,75% podstawy?

    Jeśli zapłaciłeś faktycznie w 2006 to możesz obie uwzględnić wpłaty,
    ale tak jak piszesz - w 7,75% podstawy.

    > A druga sprawa to czy moge od dochodu odliczyc takie rzeczy jak
    > pieczatka i
    > kart telefoniczne na ktore bralem fakture?.

    Ale to powinno być przecież w KPiR

  • 3. Data: 2007-04-25 10:07:14
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    > Ale to powinno być przecież w KPiR

    Prawde mowiac to nie prowadzilem KPiR dokladnie nie wiem jak to sie robi.
    Mam zebrane wszystkie faktury -przychod i wydatki.
    Wydatki to jedynie pieczatka i karty telefoniczne malo ale zawsze pare zloty
    by zostalo w kieszeni. Tylko czy moge to odliczyc od dochodu, a jesli tak to
    calosc czy tylko jakis procent?

    Pawel

  • 4. Data: 2007-04-25 10:10:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 12:07:14 Pawel <p...@g...pl> napisał(a):

    > Prawde mowiac to nie prowadzilem KPiR dokladnie nie wiem jak to sie robi.

    No to lepiej szybko sobie zrób tą kpir

> [...]
    > zloty
    > by zostalo w kieszeni. Tylko czy moge to odliczyc od dochodu, a jesli

    A jak chcesz tego bez KPiR dokonać?
    Tzn może i się da, ale musisz byc bardzo odwazny że chcesz spróbować :)

  • 5. Data: 2007-04-25 10:24:50
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    > A jak chcesz tego bez KPiR dokonać?
    > Tzn może i się da, ale musisz byc bardzo odwazny że chcesz spróbować :)

    Choroba, nieznajomosc prawa mnie nie usprawiedliwia.
    Musze sie douczyc i zrobic ta KPiR.
    A jezeli zrezygnuje z odliczania kosztow to tez jest mi ona potrzebna?
    Przychod mam na 3 fakturach, rozchod na 2, niewiele a tu az ksiazke kaza
    pisac:)

    Pawel

  • 6. Data: 2007-04-25 10:26:21
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 12:24:50 Pawel <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > A jezeli zrezygnuje z odliczania kosztow to tez jest mi ona potrzebna?
    > Przychod mam na 3 fakturach, rozchod na 2, niewiele a tu az ksiazke kaza

    Zrobienie tej KPiR to przecież w takim przypadku 30 min góra, włącznie
    z remanentami.

    A powiedz czy płaciłeś zaliczki na podatek :) ?

  • 7. Data: 2007-04-25 10:34:14
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Nie płaciłem, a tylko dlatego że pani w US wprowadziła mnie w błąd.
    Zapłacę teraz przy rozliczeniu rocznym. Na szczeście nie jest to dużo,
    niecałe 300zł

  • 8. Data: 2007-04-25 10:35:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-04-2007 o 12:34:14 Pawel <p...@g...pl> napisał(a):

    > Nie p?aci?em, a tylko dlatego ?e pani w US wprowadzi?a mnie w b??d.
    > Zap?ac? teraz przy rozliczeniu rocznym. Na szcze?cie nie jest to du?o,
    > nieca?e 300z?

    Jeśli wyszedł podatek do zapłaty, to musisz złożyć odpowiedniego PIT-5
    i zapłacić z odsetakmi licząc od 20. dnia miesiąca następnego po miesiącu
    w którym wyszeł podatek.
    (chyba że wyszło to dopiero za grudzień, wtedy masz farta i mozesz zapłacić
    teraz bez odsetek, bo termin płatności za grudzien to 30/04)

  • 9. Data: 2007-04-26 07:45:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Apr 2007, Pawel wrote:

    > Prawde mowiac to nie prowadzilem KPiR dokladnie nie wiem jak to sie robi.

    A fałszywe zgłoszenie złożyłeś, czy nie dopełniłeś obowiązku?

    Przpisy tu - PRZECZYTAJ (całość!) - PDF:
    http://www.pit.pl/att/przepisy/rmf_kpir.pdf
    ...i HTML (wygodniejsze IMO, rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis2

    Słowo "całość" oznacza *Z ZAŁĄCZNIKIEM* - bo jest "instrukcja
    wypełniania" w której RÓWNIEŻ są pewne informacje.

    Jeśli chcesz pytać czy lepiej złożyć spóźnione zgłoszenie o prowadzeniu
    KPiR czy lepiej udawać że nic się nie stało - nie mam pojęcia.

    Jeszcze dwa cytaty extra ;)
    +++
    § 10.
    1. Podatnicy sš obowišzani założyć księgę [...]
    [...]
    2. Podatnicy, którzy rozpoczynajš prowadzenie działalnoœci
    gospodarczej albo w poprzednim roku podatkowym korzystali
    ze zryczałtowanego opodatkowania podatkiem dochodowym lub
    prowadzili księgi rachunkowe, sš obowišzani zawiadomić
    w formie pisemnej naczelnika urzędu skarbowego właœciwego
    według miejsca zamieszkania podatnika o prowadzeniu księgi
    w terminie 20 dni od dnia jej założenia.
    ---
    § 27.
    1. Podatnicy sš obowišzani do sporzšdzenia i wpisania do księgi
    spisu z natury towarów handlowych, materiałów [...]
    [...]
    na dzień 1 stycznia, na koniec każdego roku podatkowego,
    na dzień rozpoczęcia działalnoœci w cišgu roku podatkowego,
    ^^^^^^^
    ^^^^^^^
    a także [...]
    ---

  • 10. Data: 2007-04-26 07:55:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2007 12:07:14 +0200, Pawel napisał(a):

> [...]
    > by zostalo w kieszeni. Tylko czy moge to odliczyc od dochodu, a jesli tak to

    Sytuacja bardzo podobna do twojej:
    Jestem saperem. Gdzieś mi wypadła zawleczka z granatu. Właśnie go
    odłożyłem na bok i szukam zawleczki pod stołem. Jeśli nie znajdę, to czy
    mogę zamiast niej włożyć jakiegoś patyka? I jaki musi być gruby/
    :)