  • 1. Data: 2007-11-14 09:17:27
    Temat: Amortyzacja sprzętu fotograficznego
    Od: "M." <...@...com>

    Witam. Kupiłem aparat fotograficzny (ponad 4000 zł) i nie mogę daćgo w
    koszty tylko amortyzować. Patrzyłem w stawki amortyzacyjne (np.
    http://www.vat.pl/stawki-amortyzacji/index.php) ale albo źle widzę albo nie
    ma takiej rubryki dla saprzętu fotograficznego. Proszę powiedzcie mi na jaki
    okres jest stawka na sprzęt fotograficzny - aparat fotograficzny, obiektywy,
    karty pamięci i akumulator.
    Dziękuję bardzo!
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-11-14 11:21:38
    Temat: Re: Amortyzacja sprzętu fotograficznego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2007, M. wrote:

> [...]
    > okres jest stawka na sprzęt fotograficzny - aparat fotograficzny, obiektywy,

    Pierwsze primo ;) to wniosek OT, NTG i w ogóle, ale ważny, taki, że
    absulutnie nie mają racji wyrzekacze na używanie tinylinków.
    To nie tinylinki znikają, to takie serwisy jak gugiel zmieniają
    organizację danych tak, że stare linki nie działają, a do tego nic
    znaleźć nie można :> (jak ktoś nie zauważył, to od dłuższego czasu
    groups.google *NIE* znajduje wielu postów, mimo prawidłowego podania
    wszystkich występujących danych w zapytaniu, nie ja jeden sie z tym
    spotkałem)
    Żaby zakończyć - np. ten post:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/ebae8c8703f23067
    ...stał się bezwartościowy i tylko zapycha archiwum.

    Szczęściem np. tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/ms
    g/79a3add0ce20bb1d
    ...niektóre linki działają, dopiero następne "idą w kosmos" :>
    (w tym najciekawszy, czyli do IS).

    Niemniej informacje masz trzy:
    - przetrawić trzeba KST "808" oraz "622" (przypomnę - to drugie zapodała
    IS Gdańsk!)
    - do szukania można tego groups.google użyć, mimo że coś paściasto działa
    i swoich własnych archiwów znaleźć nie umie bo przeniosło :>
    - przeszukać powinieneś nie tyle grupę .podatki co .foto.cyfrowa :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-14 11:40:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...dopisek...]
    On Wed, 14 Nov 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

    Pierwsza uwaga: JEST.
    Masz tam m.in. CAŁE GRUPY, czyli np. całą grupę "8" oraz całą grupę "6" :)

    Popatrz na to tak: czy zgodzisz się, ze nie miałoby sensu sporządzać
    wyliczenie:
    620 - stawka 10%
    621 - stawka 10%
    622 - stawka 10%
    623 - stawka 10%
    ...i tak przez 1000 pozycji dla każdej grupy?
    :)
    Problem w tym, że ktoś toto posortował ... no dziwnie, wskutek czego
    kody obejmujące całą grupę są "w środku" stosownych sekcji tabeli :)

    I uwaga druga: IMO oczywiście aparat cyfrowy wyczerpuje znamiona "środka
    poddanego szybkiemu postępowi" i spokojnie można użyć amortyzacji
    przyspieszonej x2.

    Tak czy siak, pozostaje ustalenie, czy przyjmujemy "808" (i mamy
    stawkę 20% dla "8" którą aplikujemy x2) czy szukamy tego wynalazku
    IS Gdańsk który wymyślił "622" i mamy tylko połowę.
    W tabeli sobie sprawdź co to jest "6" i co to jest "8" :)

    pzdr, Gotfryd