  • 1. Data: 2007-11-14 14:30:18
    Temat: przychód->podatek, a faktura
    Od: Krzysztof <k...@i...pl>

    Czy dobrze interpretuję przepisy?
    Usługa wykonana - protokół odbioru z dnia 30-11-2007 i teraz wystawiam
    fakturę zgodnie z:
    1.
    USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
    Art. 19. 4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być
    potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    wystawienia faktury, nie później jednak niż w 7
    dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    Czyli mam czas do 7-12-2007 na wystawienie faktury

    2.
    Ustawa z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
    Art. 12. 3. Za przychody związane z działalnością gospodarczą i z
    działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym,
    uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze
    faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów,
    udzielonych bonifikat i skont.

    3a. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 3, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust. 3c-3e, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa
    majątkowego lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi,
    nie później niż dzień:
    1) wystawienia faktury albo
    2) uregulowania należności.

    Czyli przychód, w przypadku gdy wystawiam fakturę 7-12-2007 to
    przychód mam w grudniu...

    Czy moje rozważanie jest OK.?

  • 2. Data: 2007-11-14 15:09:40
    Temat: Re: przychód->podatek, a faktura
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-11-2007 o 15:30:18 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    >
    > Czyli mam czas do 7-12-2007 na wystawienie faktury

    Tylko jeśłi usługa ta nie łapie się na przepisy szczególne

> [...]
    > 1) wystawienia faktury albo
    > 2) uregulowania należności.
    >
    > Czyli przychód, w przypadku gdy wystawiam fakturę 7-12-2007 to

    A skąd to wziąłeś? Usługa wykonana 30-11-2007? To przychód też 30-11-2007,
    przecież chcesz wystawić fakturę w grudniu dopiero.

    A do tego może jeszcze dojść jakiś przepis szczególny na te usługi,
    mimo że w dochodowych wytrzebili sporo sczewgólnych przypadków to jednak
    jeszcze kilka zostało.

  • 3. Data: 2007-11-14 15:22:38
    Od: Krzysztof <k...@i...pl>

    > A skąd to wziąłeś? Usługa wykonana 30-11-2007? To przychód też 30-11-2007,
    > przecież chcesz wystawić fakturę w grudniu dopiero.

    No właśnie skoro przychód powstaje w dacie wystawienia faktury w XII
    to dlaczego piszesz że "To przychód też 30-11-2007..."?

  • 4. Data: 2007-11-14 16:02:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-11-2007 o 16:22:38 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]

    zastrzeżeniem ust. 3c-3e, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa
    majątkowego lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi,

    Rozbierzmy to zdanie na potrzebne nam składniki:

    "Za datę powstania przychodu (...) uważa się (...) dzień (...) wykonania
    usługi (...)
    nie później niż dzień (...) wystawienia faktury"

    Zdawałem starą maturę, może do nowej uczą inaczej, ale z tego zdania
    wynika(dla mnie)
    jednoznacznie, że przychód powstaje w dniu wykonania usługi, chyba że
    faktura
    została wystawiona wczesniej, wtedy w dacie wystawienia faktury.