  • 1. Data: 2003-03-25 07:53:44
    Temat: Aport - VAT
    Od: "Jerry" <j...@w...pl>

    Witam Was serdecznie.
    Bardzo proszę o odpowiedź.
    Ponownie zadaje pytanie:
    Czy należy naliczać podatek VAT od sprzedaży składnika majątku trwałego
    wprowadzonego uprzednio aportem do spółki prawa handlowego (z o.o.) przez
    osobę fizyczną - udziałowca?
    Proszę o podstawę prawną.
    Dzięki
    Pozdrawiam
    Jerry

  • 2. Data: 2003-03-25 08:43:13
    Temat: Re: Aport - VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Mar 2003, Jerry wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wprowadzonego uprzednio aportem do spółki prawa handlowego (z o.o.) przez

    Co do podstawy, to proponuję *kiedyś* przeczytać całą ustawę o VAT ;) !
    (poważnie - wcale nie jest taka długa. Gdzie tam jej do Ordynacji
    czy Kodeksu Cywilnego... Za to jeszcze jest stosik rozporządzeń :))

    IMHO:
    ++++++
    Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku
    akcyzowego:
    5) sprzedaż towarów używanych, z wyjštkiem importu, pod warunkiem że
    w stosunku do tych towarów nie przysługiwało sprzedajšcemu prawo do
    obniżenia podatku należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy
    również używanych budynków, budowli [...]
    ------

    Czy sp. z o.o. miała możliwość obniżenia podatku VAT ?

    Kto za ?
    Kto przeciw ?
    Kto się wstrzymał ?
    Dziękuję :)

    >+ Pozdrawiam

    wzajem ! - Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-25 13:53:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > również używanych budynków, budowli [...]
    > ------
    >
    > Czy sp. z o.o. miała możliwość obniżenia podatku VAT ?

    Gotfrydzie, na tak postawione pytanie odpowiedź brzmi "tak" lub" nie".
    "Za" bądź "przeciw" jest bez sensu :-)

    Ale ja głosuje za tym że nie miała prawa do odliczenia VAT :-)_

    Maddy

    ps. własnie odzyskałam moja skrzynke po padzie mozilli ale sygnaturka
    jeszcze gdzieś sie błąka, więc będzie bez :-)

  • 4. Data: 2003-03-25 23:02:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Mar 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ > Czy sp. z o.o. miała możliwość obniżenia podatku VAT ?
    [...]
    >+ Gotfrydzie, na tak postawione pytanie odpowiedź brzmi "tak" lub" nie".
    >+ "Za" bądź "przeciw" jest bez sensu :-)

    Y tam, w świetle przykładów ze "zbędnością" KPiR to już szczegół ;)
    A do udzielania odpowiedzi "tak/nie" nie jestem powołany ;>, więc
    mogę tylko proponować głosowanie za opinią ;)

    >+ Ale ja głosuje za tym że nie miała prawa do odliczenia VAT :-)_

    :)

    pzdr, Gotfryd