  • 1. Data: 2007-09-25 09:22:23
    Temat: Auto w firmie
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Witam!
    proszę o rade odnosnie samochodu w firmie (sp. z o.o.)
    mam mozliwosc kupic od osoby prywatnej male auto na sp z o.o.
    jako ze "sam" prowadze ksiegowosc chcialbym sie dopytac co i jak
    jesli ktos ma linki do stron traktujacych o problemach z autem w sp. z o.o.
    to prosze podac, bede wdzieczny.

    na razie :
    normalna umowa sprzedazy nabywca sp. z o.o. ktora ja reprezentuje.
    od tego PCC
    wartosc auta mniej niz 3500zł
    wciagam jako srodek trwały i robie amortyzację.
    Vatu od paliwa nie moge odliczyc (fiat seiciento), wiec ksiegowac brutto
    jako koszt
    nie ma koniecznosci prowadzic ksiazki pojazdu itp.
    koszty eksploatacyjne samochodu, przeglady, klocki itp ksieguje jak
    normalne koszty.

    czy to sie zgadza?
    prosze o rady.

    --
    ..::Michal::..

  • 2. Data: 2007-09-25 17:36:47
    Temat: Re: Auto w firmie
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 11:22:23 +0200, ..:Michal::.. napisał(a):
    :)

    > jesli ktos ma linki do stron traktujacych o problemach z autem w sp. z o.o.
    > to prosze podac, bede wdzieczny.

    a to w spółkach z o.o. są problemy z autem? ;>

    > na razie :
    > normalna umowa sprzedazy nabywca sp. z o.o. ktora ja reprezentuje.
    ok
    > od tego PCC
    :)
    > wartosc auta mniej niz 3500zł
    > wciagam jako srodek trwały i robie amortyzację.

    jednorazowe umorzenie oczywiście, prawda?

    > Vatu od paliwa nie moge odliczyc (fiat seiciento), wiec ksiegowac brutto
    > jako koszt

    Ok, przy czym, pewnie wiesz, że VAT na inne "4", nie jako zużycie
    materiałów, ale "podatki i opłaty".

    > nie ma koniecznosci prowadzic ksiazki pojazdu itp.

    nie ma :)

    > koszty eksploatacyjne samochodu, przeglady, klocki itp ksieguje jak
    > normalne koszty.
    > czy to sie zgadza?

    się zgadza, z odliczeniem VAT-u oczywiście

    > prosze o rady.

    A w jakim zakresie? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-09-25 19:04:44
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Jagna pisze:
> [...]
    > materiałów, ale "podatki i opłaty".

    > nie ma :)

    > się zgadza, z odliczeniem VAT-u oczywiście

    uśmieszek przy PCC coś znaczył ?

    Michał

  • 4. Data: 2007-09-25 19:18:13
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 21:04:44 +0200, Usrobo napisał(a):

    > uśmieszek przy PCC coś znaczył ?

    tylko potwierdzenie
    bynajmniej nie było ukrytej kpiny, ani kokieterii... :)

    Ale masz rację, zbyteczne te emoty ;)
    Natomiast ja mam problem, wychodzą spod palca bezwiednie. Nie panuję nad
    nimi jak nad mimiką.
    Ale to chyba NTG.
    Psychologia, czy cuś? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-09-25 19:52:10
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Jagna pisze:

> [...]
    >
    > Ale masz rację, zbyteczne te emoty ;)
    > Natomiast ja mam problem, wychodzą spod palca bezwiednie. Nie panuję nad

    w takim razie dziękuje za poświęcony czas.
    nie na każdej grupie tak to wygląda.

    ;)

    Michał