  • 1. Data: 2014-03-05 14:43:03
    Temat: Auto z kratką i VAT... znowu?
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    Mam totalny mętlik w głowie, ponieważ z różnych źródeł otrzymuję sprzeczne
    informacje.

    Stan faktyczny: mam "starą" Octavię kombi z kratką z XII 2008 (tuż przed
    zmianą przepisów na 2 a właściwie 3 lata), 2 rzędy miejsc, 4 miejsca
    siedzące, 590 kg ładowności, wg dowodu rej. "samochód ciężarowy". Odliczyłem
    cały VAT przy zakupie.

    Wg np.
    www.motofakty.pl/artykul/powrot-auta-z-kratka-najcze
    stsze-pytania.html (ale
    i innych) wynika, że mogę przez 1. kwartał odliczyć VAT.

    Od kwietnia zamierzałem odliczać 50% VAT, ponieważ auto będzie
    wykorzystywane także prywatnie.

    Dziś moja księgowa pisze mi w mailu, że muszę mieć jeszcze dodatkowy papier
    od diagnosty, bo inaczej nawet w tym kwartale z odliczenia VATu nici. Jadę
    więc do diagnosty, a on mi mówi, że papieru (VAT2 jak mi powiedział) mi nie
    wyda, ponieważ długość przestrzeni ładunkowej jest krótsza od przedziału
    osobowego.

    Pytanie: czy bez takiego dokumentu mogę odliczać VAT, czy może jednak moja
    księgowa ma rację?

    Pozdrawiam,
    Vasco

  • 2. Data: 2014-03-13 23:27:03
    Temat: Re: Auto z kratką i VAT... znowu?
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Nikt nie podpowie? :(

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2014-03-15 16:51:21
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vasco" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > krótsza od przedziału osobowego.
    >
    > Pytanie: czy bez takiego dokumentu mogę odliczać VAT, czy może jednak moja

    Ja mam forda galaxy kupionego w Polsce w 1999 roku. Ma kratkę i homologację
    jako samochód ciężarowy.
    Odliczyłem po zakupie oczywiści pełen VAT i odliczałem VAT od paliwa do
    czasu zmiany przepisów o podatku
    VAT. Ponieważ przestały one obowiązywać od poczatku 2014 roku, to znowu
    odliczam pełen VAT od paliwa.
    Pytałem wcześniej w "swoim" US o taka możliwość, a urzednik poinformował
    mnie o tym, że mogę odliczyć
    VAT od paliwa pod warunkiem posiadania ze stacji diagnostycznej papieru, o
    którym wspominasz ale nie umiał
    wytłumaczyć mi na podstawie jakich przepisów mam obowiązek taki papier
    posiadać. Skoro tak, to uważam,
    że nie mam takowego obowiązku i odliczam pełen VAT od wszystkiego - paliwa i
    napraw.

    pozdrawiam - Andrzej

  • 4. Data: 2014-03-18 11:11:41
    Od: noname <n...@n...pl>

    Vasco wrote:

    > Nikt nie podpowie? :(
    >

    > ---
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com

    Przesiadłem się na rower, co prawda został mi właściwie jeden główny klient
    i stałe miejsce dojazdu. Czuję się zdrowszy i (po rzuceniu także fajek)
    potrafię mieć 5 zł na bułkę przez trzy dni w kieszeni (żona wydaje na obiad
    co prawda, ale wcześniej nosic 5 zł przez 3 dni - niemożliwe).

    Kupiłem kombiaka z homologacją fabryczną N1 (~w 2003r), zapłaciłem drożej bo
    to "ciężarowy" (z odliczaniem) a zaraz potem mi kasuja odliczenia - ledwo
    zwróciła się różnica "osobówka"<>"ciężarowy".

    Można walczyć o swoje, ale nie każdy ma na to środki.
    Polecam książkę L.Jęczmyka i zasadę "20:80".

  • 5. Data: 2014-03-18 11:17:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-18 11:11, noname pisze:
> [...]
    > potrafię mieć 5 zł na bułkę przez trzy dni w kieszeni (żona wydaje na obiad
    > co prawda, ale wcześniej nosic 5 zł przez 3 dni - niemożliwe).
    Czy odprowadziłeś już odpowiedni podatek? Nie dość, że nie płacisz
    akcyzy to jeszcze masz z tego dochody. Lepiej od razu złóż czynny żal ;-)

    Maciek