  • 1. Data: 2004-11-22 14:30:44
    Temat: Awaria programu księgowego
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    miałam awarię komputera, na którym zainstalowane były programy księgowe -
    program magazynowy uratowałam, ale księga handlowa... no cóż... nie mówi się
    źle o zmarłych ;/ Poradźcie, co teraz zrobić - czy muszę wprowadzać w
    program wszystkie dokumenty od początku roku? Strasznie się już na to cieszę
    ;(
    Czy istnieje jakaś inna możliwość?

    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2004-11-22 14:33:09
    Temat: Re: Awaria programu księgowego
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AM" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > źle o zmarłych ;/ Poradźcie, co teraz zrobić - czy muszę wprowadzać w
    > program wszystkie dokumenty od początku roku? Strasznie się już na to

    A gdzie masz kopie zapasowe ??

  • 3. Data: 2004-11-22 14:38:39
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy istnieje jakaś inna możliwość?

    "(...) do 5 lat" , ja tam wolalbym tydzien na ponowne wklepanie poswiecic
    :)

    P.

  • 4. Data: 2004-11-22 14:43:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Użytkownik "AM" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A gdzie masz kopie zapasowe ??

    No własnie. Ustawa o rachunkowości nakazuje dbac o bezpieczeństwo
    danych. Jeżeli awaria programu powoduje utratę calej bazy to chyba cos
    jest nie tak.
    Rozumiem że straciło sie tydzień, no dwa tygodnie pracy ale cały rok??
    Nagrywarki CD sa już naprawdę tanie a płyta kosztuje ok 1 zł.

    Ciężko coś poradzic na sytuację która nie powinna sie była zdażyć.

    Jeżeli jedna mamy co miesiac drukowane pełne dzienniki i zestawienia
    obrotów i sald to teoretycznie mamy księgi. Mozna by więc prowadzic je
    po prostu dalej, wpisując wartośc z ostaniego zestawienia obrotów i sald
    jako bilans otwarcia.
    Ale jeżeli nie ma tych wydruków (w końcu nie ma juz obowiązku, wystarczy
    drukowac raz do roku) to jest bieda, trzeba księgi odtworzyć.

    Maddy z archiwum nigdy nie starszym niż 5, góra 7 dni

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-11-22 16:28:48
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > program magazynowy uratowałam, ale księga handlowa... no cóż... nie mówi

    A kopia zapasowa gdzieś się zapodziała ??

    >Poradźcie, co teraz zrobić - czy muszę wprowadzać w
    > program wszystkie dokumenty od początku roku? Strasznie się już na to
    cieszę
    > ;( Czy istnieje jakaś inna możliwość?

    Ja jako wdrożeniowiec od min. programów księgowych w takich sytuacjach
    poświęcam tydzień i odzyskuje bit po bicie. Jak już skończę to wystawiam
    fakturę na sumę, która przez następne 10 lat pozwoli pamiętać o konieczności
    robienia kopii zapasowych. To tak "ku pamięci".
    Spróbuj może zagadać ze znajomym informatykiem, być może da się coś
    odzyskać.
    Jeśli nie, to klepanie przed tobą.

    rok

  • 6. Data: 2004-11-22 17:29:28
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > konieczności
    > robienia kopii zapasowych. To tak "ku pamięci".
    Ja jako wdrożeniowiec informuję najpierw klienta ile go to będzie
    kosztowało.
    Dzięki tej informacji klient dochodzi do wniosku, że te dane wklepie mu
    osoba przyjęta na um. zlecenie czy jakiś staż. Ma zabawy na parę miesięcy
    przeważnie.
    A ja zadowoloengo klienta bo
    a) nie wydał kasy
    b) dał zarobić komuś (ten co klepie to przeważnie rodzina)

    > Spróbuj może zagadać ze znajomym informatykiem, być może da się coś
    > odzyskać.
    Albo wyślij mi dysk to Ci odzyskam. Albo przynajmniej.... będziesz wiedziała
    na ile miesięcy możesz kogoś zatrudnić ;-)

    PawełJ

  • 7. Data: 2004-11-22 17:40:12
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cnt7lk$ol8$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Albo wyślij mi dysk to Ci odzyskam. Albo przynajmniej.... będziesz
    wiedziała
    > na ile miesięcy możesz kogoś zatrudnić ;-)

    Dzieki za odpowiedzi :)
    Biję się w pierś - kopii zapasowej za bieżący rok brak :((
    Widzę jednak, że będę to wszystko musiała wklepać - na szczęście nie ma w
    tej firmie dużej liczby dekretacji.
    Pozdrawiam
    AM

  • 8. Data: 2004-11-22 18:23:53
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    > Biję się w pierś - kopii zapasowej za bieżący rok brak :((

    Za bieżący rok ??!! Jak by nie było kopii za bieżący tydzień
    to bym się załamał w takim wypadku ;) Co tu dopiero mówić o roku...

    > Widzę jednak, że będę to wszystko musiała wklepać - na szczęście nie ma w
    > tej firmie dużej liczby dekretacji.

    No to chociaż tyle dobrego. Miłej pracy ;)

    rok

  • 9. Data: 2004-11-22 19:38:05
    Od: "JacekK" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rok" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to bym się załamał w takim wypadku ;) Co tu dopiero mówić o roku...

    > No to chociaż tyle dobrego. Miłej pracy ;)

    Jeśli padł tylko soft to jest duże prawdopodobieństwo oddworzenia danych pod
    warunkiem nie uzywania do tego czasu obecnego dysku.
    Jacek

  • 10. Data: 2004-11-24 13:33:56
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Użytkownik AM napisał:
> [...]
    > program wszystkie dokumenty od początku roku? Strasznie się już na to cieszę

    Dysk nadal działa ?
    Można spróbować program Ontrack Easy Recovery.
    Można też oddać do firmy specjalizujacej sie w odzyskiwaniu danych,
    niezależnie od tego czy nadal działa czy już nie. ALe taniej będzie
    wklepać od nowa.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919