  • 1. Data: 2007-04-03 08:09:47
    Temat: BRAK DOKUMENTACJI
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Taka sytuacja. Ktos w sp. z o. o. podjal decyzje zeby zemlec wszystkie
    dokumenty z 2002 roku (zle policzyl). I teraz przyszla kontrola skarbowa.
    ;-) Wiem, że sytuacja wyglada na paradoksalna, zle co za to grozi.?

    Adam

  • 2. Data: 2007-04-03 10:21:47
    Temat: Re: BRAK DOKUMENTACJI
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2007, Adamski wrote:

    > Taka sytuacja. Ktos w sp. z o. o. podjal decyzje zeby zemlec wszystkie
    > dokumenty z 2002 roku (zle policzyl). I teraz przyszla kontrola skarbowa.
    > ;-) Wiem, że sytuacja wyglada na paradoksalna, zle co za to grozi.?

    Na pewno:
    - konieczność odtworzenia dokumentacji
    - konieczność wywalenia z kosztów tych dowodów kosztowych, dla których nie
    udało się uzyskać duplikatów
    - ryzyko że w razie nie wykazania wszystkich dokumentów przychodowych US
    spróbuje podjąć "ocenę przychodów" (na podstawie przekroczenia limitu
    0,25% błędu w ujawnionych przychodach)

    Czy coś jeszcze (umyślne zniszczenie dokumentacji) i co ze środków
    karnych w ogóle to się nie wypowiem ale podejrzewam iż tak.
    Konsekwencje w postaci "wywalenia z kosztów" dotyczą również przypadków
    kiedy podatnik dobrowolnie się zgłasza do US - np. wskutek utraty
    "papierów" z przyczyn losowych jak pożar czy kradzież.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-03 14:21:45
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Dzieki Serdeczne