  • 11. Data: 2003-05-12 07:14:33
    Temat: Re: BSA
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > Ha !
    > Ale skąd ja mam wiedzieć jakie "śmiecie z internetu się przykleja".
    > Ponoć nie chodzi tylko o programy uznanych firm typu Windows, Office,
    > AutoCAD, ...
    >
    > A mój mały geszeft nie stać na to by nająć własnego kontrolera, który
    będzie
    > sprawdzał, czy ktoś czegoś z Internetu nie ściągnął, albo przyniósł,
    głownie
    > jakiś obrazków, gier, muzyki, shareware i crack

    Na stronach BSA jest do sciągniecia program sprawdzający dysk pod względem
    legalności oprogramowania.

    z pozdrowieniami

  • 12. Data: 2003-05-12 08:11:02
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Na stronach BSA jest do sciągniecia program sprawdzający dysk pod względem
    > legalności oprogramowania.

    A skąd ten program może wiedzieć, który program jest legalny
    a który nie ??? ;-)

    BTW - ciekawe czy przy okazji wysyła stosowne info do BSA :-))

    Pix

  • 13. Data: 2003-05-12 21:29:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 May 2003, pix wrote:

    >+ > Bo "kumpel kumpla mojego kumpla" miał z nimi problem i stracił dużo ...
    >+ > A zaczęło się od niepłacenia podatków i kontroli z Urzędu Skarbowego.
    >+
    >+ A możesz napisać coś bliżej bo nie bardzo rozumiem
    >+ co ma do tego US - zbieg okoliczności czy jak ?

    Sądzę że "brak cywilizowanego prawa" (ma do tego).
    Znaczy: niewłaściwa interpretacja "tajemnicy skarbowej".
    FYI: aczkolwiek nie wiem czy owo prawo (np. ze względu na UE)
    nadal obowiązuje - ale w Niemczech podatnik miał obowiązek
    wykazania przyjętych i wystawionych łapówek i zaliczenia
    ich odpowiednio w przychody i koszt(!).
    I US nie miał prawa powiadamiać policji... chyba że był
    wykazany koszt łapówki a brak było przychodu :> - bo
    sama łapówka to nie jego (US) działka :>
    Wcale nie twierdzę że takie prawo jest dobre.
    Ale pokazuje co to jest "poszanowanie dla prawa" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-05-18 23:54:19
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > Obawiam się, że pewny sposób jest tylko jeden - delete.

    nie to nie jest pewny na 100% sposób. Mi jednego linuxa podczas oględzin
    opisali jako windows NT a prokurator wystąpił o przepadek. Od 2 lat nie moge
    odebrać kompa

    icek

  • 15. Data: 2003-05-19 14:53:05
    Od: "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl>

    "pix":

    > A skąd ten program może wiedzieć, który program jest legalny
    > a który nie ??? ;-)

    Osobiście proponowałbym:
    1. Start -> Znajdz -> pliki lub foldery i poszukać *.MP3 i usunąć
    2. Sprawdzić w start -> ustawienia -> Panel sterowania -> dodaj / usuń
    programy
    Jeśli masz tam Microsoft Office, to musisz mieć licencję (naklejka na
    dokumentacji
    lub CD) - jeden dla każdego komputera. Jeśli nie ma - odinstalować i
    zainstalować
    OpenOffice.
    3. Sprawdzic czy jest licencja na Windows dla kazdego komputera.
    4. Sprawdzić, czy mamy faktury na programy do prowadzenia działalności
    (lub wiemy, że są darmowe)

    To daje 90% pewności.
    I spokojnie - aby przyszła kontrola musi być podejrzenie przestępstwa
    (jak nasłał ją US, to osobiście uważam że to przegięcie)

    Jurek

  • 16. Data: 2003-05-19 14:59:14
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> napisał w wiadomości
    > nie to nie jest pewny na 100% sposób. Mi jednego linuxa podczas oględzin
    > opisali jako windows NT a prokurator wystąpił o przepadek. Od 2 lat nie
    moge
    > odebrać kompa

    A w jaki sposób kontrola oprogramowania komputerów się u Ciebie znalazła ???
    Przypadek ?, Donos ??? Rutyna ??? Kto zlecił ?

  • 17. Data: 2003-05-19 20:06:22
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > A w jaki sposób kontrola oprogramowania komputerów się u Ciebie znalazła
    ???
    > Przypadek ?, Donos ??? Rutyna ??? Kto zlecił ?

    zleciła konkurencja. Zabrali wszystkie komputery, monitory, drukarki, kable,
    płyty kompaktowe (te dołączane do CHIPa też). Po 1,5 roku ioddali część bo
    np. na tym kompiue gdzie był Linux wykryto Windows NT, znaleziono też pliki
    typu: cytat "CRACKCRACK"

    nie radze nikomu z nimi zadzierać. Sponsorują policję a ta robi jak pieski
    wszytsko co im zaśpiewają. System jest kulawy. Szyfrowanie dyskó i nic
    więcej

    Icek