  • 1. Data: 2003-05-10 21:10:26
    Temat: BSA
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Po akcjach w molochach wzięli się za małych geszefciarzy.
    Czym oni się interesują? Wszelakim oprogramowaniem???
    Shareware i przestarzałymi programami tez???

    Czy można ich nie wpuścić do "firmowego" komputera ? Domowym się też
    interesują ???
    Czy ktoś z Was coś wie ???

    http://www.bsa.org/poland/events/

  • 2. Data: 2003-05-10 22:44:38
    Temat: Re: BSA
    Od: dan <d...@p...pl>

    Dnia 2003-05-10 23:10, Użytkownik berdycz napisał:
> [...]
    > Shareware i przestarzałymi programami tez???
    >
    > Czy można ich nie wpuścić do "firmowego" komputera ? Domowym się też

    tylko dlaczego pytasz na grupie o podatkach?

    interesuja sie wszystkim, nawet malutkim crackiem.
    wkraczaja w asyscie policji i sprawdza np. laptopa kolegi, ktory zawital
    akurat do firmy z wizyta.

  • 3. Data: 2003-05-10 22:56:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 10 May 2003 23:10:26 +0200, "berdycz"

    >Shareware i przestarzałymi programami tez???

    Praktycznie, to programami tworzonymi przez ich członków - czyli
    wielkich świata software.

    >Czy można ich nie wpuścić do "firmowego" komputera ? Domowym się też
    >interesują ???

    Sami mogą naskoczyć - nie mają żadnych uprawnień.
    (nie)Stety są tylko jako eksperci dołączeni do policji, która w nasza
    piękna kraj może praktycznie wszystko.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-05-10 23:18:45
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "berdycz" napisał w wiadomości

    > Czy można ich nie wpuścić do "firmowego" komputera ?

    To nie jest tak, że BSA sama z siebie może sprawdzić legalność
    oprogramowania.
    (BSA nie ma do tego żadnych uprawnień)
    Kontrole przeprowadza policja na podstawie nakazu, jeżeli przy kontroli
    są pracownicy BSA to tylko jako eksperci.
    Więc jeżeli zapukają panowie policjanci z nakazem
    przeszukania wystawionym przez prokuratora,
    to nie możesz powiedzieć spadajcie.

  • 5. Data: 2003-05-10 23:29:48
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    > tylko dlaczego pytasz na grupie o podatkach?

    Bo "kumpel kumpla mojego kumpla" miał z nimi problem i stracił dużo ...
    A zaczęło się od niepłacenia podatków i kontroli z Urzędu Skarbowego.
    Pytam , też bo jakiś czas temu przysłali mi "reklamowe" pismo.
    Skąd u nich zainteresowanie moim małym geszeftem?
    A nie mam pojęcia jak grupa dyskusyjna byłaby najwłaściwsza.
    Bo zapewne żadna z "komputerowych":-)

  • 6. Data: 2003-05-11 10:14:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Bo "kumpel kumpla mojego kumpla" miał z nimi problem i stracił dużo ...
    > A zaczęło się od niepłacenia podatków i kontroli z Urzędu Skarbowego.

    A możesz napisać coś bliżej bo nie bardzo rozumiem
    co ma do tego US - zbieg okoliczności czy jak ?

    Pix

  • 7. Data: 2003-05-11 10:39:53
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    pisz na priv

  • 8. Data: 2003-05-11 14:54:54
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A możesz napisać coś bliżej bo nie bardzo rozumiem
    > co ma do tego US - zbieg okoliczności czy jak ?

    Ponoć zaczęło się tak.
    Kumpel kumpla nie zapłacił podatków. Wezwał go US. Tłumaczył się, że mu
    klienci nie płacą.
    US zaczął sprawdzać klientów, między innymi tego nieszczęśnika.
    Coś im "podskakiwał", to mu nasłali "kompleksowe" kontrole.
    Także BSA. Utracił wszystkie komputery i dostał dużą karę.

    A mnie to dziś interesuje, bo mi BSA wysłało "zachęcające" pismo. A skąd ja
    mam wiedzieć czy moje maszyny mają same legalne oprogramowanie?. Domniemuję,
    że znajdzie się tam coś nielicencjonowanego.
    Wcale mi na tych "lewych" programach, grafikach, muzykach nie zależy, ale
    płacić jakieś kary - to byłby szczyt.
    Stąd moja ciekawość, o co chodzi i jak się ustrzec

  • 9. Data: 2003-05-11 15:22:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > Coś im "podskakiwał", to mu nasłali "kompleksowe" kontrole.
    > Także BSA. Utracił wszystkie komputery i dostał dużą karę.

    No tak... skoro na Kluskę można było nasłać nawet wojsko to tym
    bardziej BSA na kumpla kumpla :-(

    > Stąd moja ciekawość, o co chodzi i jak się ustrzec

    Obawiam się, że pewny sposób jest tylko jeden - delete.

    Pix

  • 10. Data: 2003-05-11 17:10:55
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Obawiam się, że pewny sposób jest tylko jeden - delete.

    Ha !
    Ale skąd ja mam wiedzieć jakie "śmiecie z internetu się przykleja".
    Ponoć nie chodzi tylko o programy uznanych firm typu Windows, Office,
    AutoCAD, ...

    A mój mały geszeft nie stać na to by nająć własnego kontrolera, który będzie
    sprawdzał, czy ktoś czegoś z Internetu nie ściągnął, albo przyniósł, głownie
    jakiś obrazków, gier, muzyki, shareware i crack