    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Badania okresowe
    Date: Wed, 28 Jul 2004 12:07:47 +0200

    Dnia 28 lip o godzinie 11:59, na pl.soc.prawo.podatki, Karpow napisał(a):

    > Problem jest jednak bardziej złożony.
    > Co z kandydatem na pracownika ??

    Przeczytaj to jeszcze raz i uważniej:
    "Warto wiedzieć o tym, że okresowe i kontrolne badania lekarskie powinny
    być przeprowadzone w godzinach pracy, a pracodawca nie może z tego powodu
    zmniejszyć pracownikowi wypłaty. Jeżeli pracownik musi pojechać na badania
    do innej miejscowości, przysługuje mu zwrot kosztów przejazdu według zasad
    obowiązujących przy podróżach służbowych."

    > Przychodzi młody człowiek do pracy i musi zrobić badanie lekarskie po czym
    > okazuje się ,że lekarz stwierdza jego niezdolność na takie stanowisko.

    A więc musi posiadać badanie wstępne - czy jakoś tak się one nazywają ;)

    > Rachunek od lekarza otrzymuje firma.

    Za co firma ma otrzymać rachunek?

    > Co jeżeli kandydatów jest 100 i wszyscy okazują się niezdolni ???

    Zerknij do cytowanego fragmentu u góry:
    "Warto wiedzieć o tym, że okresowe i kontrolne badania lekarskie..."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    A więc chodzi o _badania okresowe i kontrolne_ a nie wstępne.

    > Uważam, że jest to przepis przeniesiony żywcem z komuny i w obecnych czasach
    > powinien jak najszybciej zniknąć z kodeksu

    Dlaczego jest to niby zły przepis?
    Chcesz by przedsiębiorcy zostali zwolnieni z wszelkich kosztów, opłat,
    obowiązków i potrafili tylko wyliczyć szmal naprodukowany/wytworzony przez
    pracowników którzy sami sobie musza opłacić badania okresowe które mogą
    zrobić w wolnym czasie, sami muszą pokryć np. opłaty czynszowe za halę
    produkcyjna i zrobic zrzutkę na zapłatę faktury za zużyta energię
    elektryczną, cieplną, wodę itp itd ???
    Bo _przedsiębiorca_ w końcu żyje w roku 2004 i chce mieć swobodę
    prowadzenia działalności.

    > (wiem ,że przy tej sile związków zawodowych jest to nie realne)

    Gdzie jeszcze istnieje ta siła związkowa? We wszystkich krajach bardziej
    /cywilizowanych/ i mających większą historię związków zawodowych ten ruch
    maleje drastycznie i radykalnie. To samo jest w polsce.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany