  • 1. Data: 2006-04-18 14:10:42
    Temat: Blad na fakturze - moge odliczyc? i 2 dod. pytania
    Od: "Qba" <j...@g...pl>

    Witam - mam pare pytan jesli ktos bylby tak mily...

    1. Rozliczam pita, a dokladnie odpis remontowy - na dwoch fakturach mam blad w
    nazwisku NIP i adres jest ok. Moge te faktury uwzglednic czy nie?

    2. Kwoty w odliczeniu wpisuje sie brutto?

    3. "dowody wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy" Czy jesli place czynsz i FR na to
    samo konto, ale na "rozliczeniu" spoldzielni widnieje to w osobnych pozycjach to moge
    uwzglednic to w odpisie?

    pozdr
    Kuba

  • 2. Data: 2006-04-18 16:26:00
    Temat: Re: Blad na fakturze - moge odliczyc? i 2 dod. pytania
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Qba napisał(a):
> [...]
    >
    > 1. Rozliczam pita, a dokladnie odpis remontowy - na dwoch fakturach
    > mam blad w nazwisku NIP i adres jest ok. Moge te faktury uwzglednic

    Żeby być formalnie w porządku powinieneś wystawić sprzedawcy noty
    korygujące na błędne dane - do każdej faktury osobno. Druczki not w
    każdym papierniczym do nabycia ewentualnie pożycz parę od znajomej
    księgowej :-)
    Sprzedawca ci to podpisuje, dopinasz to do faktury i masz fakturę bez
    błędów formalnych.

    > 2. Kwoty w odliczeniu wpisuje sie brutto?

    Owszem, chyba że są to faktury na materiały budowlane przed 1 maja 2004
    objęte vatem 7% i z tych faktur odzyskałeś VAT - wtedy pomniejszasz
    kwotę odliczenia o kwotę odzyskanego VATu.

    > 3. "dowody wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy" Czy jesli place
    > czynsz i FR na to samo konto, ale na "rozliczeniu" spoldzielni
    > widnieje to w osobnych pozycjach to moge uwzglednic to w odpisie?

    Możesz. Pamiętaj tylko że w razie czego US każe ci pokazać dowody wpłaty
    całych kwot, nie zdziw się.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813