  • 1. Data: 2006-04-18 12:52:10
    Temat: Czy mogę odliczyć wydatki na remont z 2004 ?
    Od: "kes" <g...@p...onet.pl>

    Mam faktury za różne materiały budowlane za rok 2004 na kwotę ok. 300 zł. Nie
    odliczyłem ich w zeznaniu podatkowym za rok 2004 poniewaz podobno było to za
    mało (musiało by być bodajże minimum 480zł żeby było można). W tym roku odliczam
    wydatki z roku 2005 na kwotę ponad 1000 zł i w PIT D podaję m.in. kwoty
    wydatków poniesionych na remont w latach 2003-2004. I czy wpisuję tylko te
    odliczone w 2003 r czy sumę faktycznych wydatków w latach 2003 i 2004 to i tak
    niczego to nie zmienia. Ale przecież ulga niby była 3 letnia - czy w takim razie
    istnieje jakaś mozliwośc odliczenia teraz tych wydatków z 2004 roku ??

  • 2. Data: 2006-04-18 13:42:16
    Temat: Re: Czy mogę odliczyć wydatki na remont z 2004 ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kes wrote:
> [...]
    > istnieje jakaś mozliwośc odliczenia teraz tych wydatków z 2004 roku ??

    W 2004 roku nie przekroczyłeś limitu, więc wydatki z 2004 roku przepadły.
    Teraz możesz odliczyć tylko to na co masz faktury wystawione w 2005 roku.

    Innej możliwości nie ma.

  • 3. Data: 2006-04-19 12:16:02
    Od: "kes" <g...@p...onet.pl>

    Byłem u znajomej ksiegowej (prowadzi biuro rachunkowe) i ona mówi że zawsze
    odlicza takie zaległe nieodliczone wydatki w ten sposób że:

    - W pozycji 49 PIT-D (Kwota wydatków poniesionych w latach 2003-2004) wpisuje
    faktycznie poniesione wydatki (a nie tylko te odliczone)

    - do kwoty w pozycji 52 PIT-D (Kwota przysługującego odliczenia w 2005) dodaje
    19% wydatków nieodliczonych (w roku 2004)

    I ponoć US się nie czepia. Z tym że u nas co urząd to inne widzimisię urzędników
    (czyt. "interpretacja przepisów").
    Czy ktos spotkał się z czymś takim ?

  • 4. Data: 2006-04-19 19:51:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Apr 2006, kes wrote:

> [...]
    >
    > - do kwoty w pozycji 52 PIT-D (Kwota przysługującego odliczenia w 2005) dodaje
    > 19% wydatków nieodliczonych (w roku 2004)

    Na mój gust wygląda OK - pod jednym warunkiem: zauważ o co było pytanie!

    ...otóż to.
    Aby tak zrobić jak piszesz, w roku 2004 odliczenie musi *przysługiwać*.
    A skoro nie przekroczono limitu to nie przysługiwały...

    A, i specsygnaturkę polecam ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 5. Data: 2006-04-20 11:11:01
    Od: "kes" <g...@p...onet.pl>

    Ok, dzięki