  • 1. Data: 2006-04-18 15:55:03
    Temat: Nie zplace podatku w terminie
    Od: "zdunek" <z...@o...pl>

    Jakie sa konsekwencje nie zaplaconego podatku przed 2 maja?
    Czy tylko odsetki, a moze kara. Pliiiiiz odpowiedzcie

  • 2. Data: 2006-04-18 16:13:22
    Temat: Re: Nie zplace podatku w terminie
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    zdunek wrote:

    > Jakie sa konsekwencje nie zaplaconego podatku przed 2 maja?

    Masz jeszcze czas. Wiec czemu zakladasz, ze nie zaplacisz? Brak kasy? To
    zaplac ile mozesz...

    > Czy tylko odsetki, a moze kara. Pliiiiiz odpowiedzcie

    Byc moze tylko odsetki a byc moze mandat za uchylanie sie od placeni
    apodatkow, przy czym jak ten podatek duzy, to o mandacie poinformuje cie
    komornik w momenciekiedy jzu bedziesz mial zablokowane konta bankowe,
    czego ci nie zycze ;)

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 3. Data: 2006-04-18 16:55:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Hikikomori San napisał(a):

> [...]
    > apodatkow, przy czym jak ten podatek duzy, to o mandacie poinformuje cie
    > komornik w momenciekiedy jzu bedziesz mial zablokowane konta bankowe,

    Ty z Gazety Prawnej? Oni tam mają takich specjalistów od straszenia.

    Za uchylenie sie od zapłaty JEDNEGO podatku JEDEN raz nikt głowy nie urywa.
    Najpierw przyjdzie wezwanie do zapłaty z doliczeniem kosztów upomnienia
    8,80zł. Na ogół takie wezwanie przychodzi 7-10 dni po terminie
    płatności - tyle trzeba żeby urząd sie połapał kto nie zapłacił i wysłał
    upomnienie. Czasem jest to jeszcze dużej jeżeli np. w międzyczasie są
    jakies święta czy inny długi weekend.
    Dadzą 7 dni na zapłatę z odsetkami i kosztami, liczone od daty odbioru
    listu.
    Dobrze jest zapłaciwszy w tym terminie zawiadomić urząd o fakcie zapłaty
    żeby mam konta nie zajęli bo "sie nie zaksięgowało". Z reguły wystarczy
    telefon do osoby podpisanej na wezwaniu (na ogół podchodzą po ludzku bo
    im to roboty oszczędza, to nie są komornicy na prowizji) a do tego pismo
    droga oficjalną.

    Jak się w tym terminie delikwent nie wyrobi to przyjdzie egzekutor
    skarbowy (żaden tam komornik) i zajmie najpierw konta znane urzędowi,
    potem wyszpera te nieznane i je zajmie a jak nie starczy zabierze się za
    licytację majątku itp itd.

    I jeżeli to będzie ciągle ten jeden jedyny podatek to na egzekucji,
    wprawdzie z całymi jej kosztami, ale jednak się skończy.

    KKS mówi
    Art. 57.
    § 1. Podatnik, który uporczywie nie wpłaca w terminie podatku,
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    § 2. Sąd może odstąpić od wymierzenia kary, jeżeli przed wszczęciem
    postępowania w sprawie o wykroczenie skarbowe określone w § 1 wpłacono w
    całości należny podatek na rzecz właściwego organu.

    Zwracam uwagę na "uchylanie się" (co jest czynem świadomym, zaplanowanym
    i zawinionym) i "uporczywie".
    I na to, że od nałożonej grzywny można sie odwołać do sądu i nie płaci
    sie jej aż do wyroku, żadne "komornik" nie zajmie nam konta na poczet
    grzywny od której sie odwołaliśmy aż do rozpatrzenia odwołania przez sąd.

    I sądy powszechne, w których siedzą na szczęście inni ludzie niż w
    USach, potrafią uznać, że podatnik którego np. oszukał kontrahent,
    spalił mu sie magazyn i kasa z gotówką albo zona puściła w trąbę
    zabierając cały majątek nie płacił podatku nie ze swojej winy.

    Oczywiście najmądrzej by było zwrócić się zawczasu do US o odroczenie
    terminu płatności o ile ma sie ważne powody (jak zapłacę nie będzie na
    jedzenie dla dzieci itp) a zwłoka może być długa.
    Taki wniosek, nawet załatwiony odmownie, to ważki argument przed sądem.

    Nie płacenie podatków w terminie to nie powód do dumy ale trzeba znać
    swoje prawa a wypadki chodzą po ludziach.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-04-18 17:12:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Maddy wrote:

    > Ty z Gazety Prawnej? Oni tam mają takich specjalistów od straszenia.

    Lepiej go nastraszyc, nizby przypadkowo mogl sie przeistoczyc w osobe
    uporczywie unikajaca placenia podatkow i potem slono zaplacil. ;)
    Generalnie to chyba odpowiedzialem, co grasi, tylko ze w skrocie :)

  • 5. Data: 2006-04-18 21:19:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Apr 2006, Maddy wrote:

    > Hikikomori San napisał(a):
    [...już nieistotne co...]
    > Ty z Gazety Prawnej? Oni tam mają takich specjalistów od straszenia.

    No toż Maddy, jak tak można, "uznanych specjalistów"..... ;)
    (poczytaj temat "rachunek od zwolnionego" :>)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-04-19 07:15:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...już nieistotne co...]
    >
    > No toż Maddy, jak tak można, "uznanych specjalistów"..... ;)
    > (poczytaj temat "rachunek od zwolnionego" :>)

    Tak, tak, wiem, odzwyczaiłam się trochę od PSPP :-)
    Trochę czasu minęło.

    Cześć Gotfrydzie tak w ogóle ;-)

    Maddy lekko offtopiczna z rana przed kawą

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2006-04-19 19:38:10
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 19 Apr 2006 09:15:02 +0200, Maddy napisał(a):

    > Cześć Gotfrydzie tak w ogóle ;-)
    >
    > Maddy lekko offtopiczna z rana przed kawą

    Witam powrót na grupę Maddy.
    Bardzo Ciebie brakowało. Mama nadzieję że na dłużej.

    pozdrawiam

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 8. Data: 2006-04-19 20:17:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Apr 2006, Maddy wrote:

    > Cześć Gotfrydzie tak w ogóle ;-)

    Tak w ogóle to założyłem że przynajmniej z rzadka będziesz
    widziana na grupie, i lepiej nie straszyć fanfarami żebyś
    nie uciekła :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)