  • 1. Data: 2008-10-19 15:25:14
    Temat: Blueconnect w koszty?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Czy mogę zaliczyć do kosztów opłatę za blueconnect? Zastanawiam się nad
    tym, bo nie mam w ewidencji środków trwałych komputera, ponieważ
    komputer dostałem jako prezent i nie mam dowodu zakupu.
    Jaką kwotę mogę odliczyć, jeśli nie jestem vatowcem? Chyba netto?

  • 2. Data: 2008-10-19 16:17:54
    Temat: Re: Blueconnect w koszty?
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Sheen pisze:
> [...]
    > komputer dostałem jako prezent i nie mam dowodu zakupu.
    > Jaką kwotę mogę odliczyć, jeśli nie jestem vatowcem? Chyba netto?

    Jeśli masz na to fakturę na firmę i faktycznie używasz tego w DG to
    możesz, kwotę brutto.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2008-10-19 20:54:59
    Od: "pawelj" <n...@o...pl>

    > komputer dostałem jako prezent i nie mam dowodu zakupu.

    A tak na marginesie - czy przychód z tytułu darowizny komputera nie jest
    opodatkowany ?
    Tzn twoja firma wzbogadziła się o komp. A podatek?

    ps. nie wiem - dlatego pytam ale niech nikt tego nei traktuje jako sugestii
    coby od razu podatek płacić

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2008-10-20 06:54:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Oct 2008, pawelj wrote:

    > A tak na marginesie - czy przychód z tytułu darowizny komputera nie jest
    > opodatkowany ?
    > Tzn twoja firma wzbogadziła się o komp. A podatek?

    Jeśli jest osobą fizyczną, to działa nadal ustawa o podatku od spadków
    i darowizn oraz wyłączenie z dochodowego - art.2.1.3 - SPRAWDŹ.
    Firma == "nazwa osoby" (pod którą prowadzi DG).

    Co śmieszniejsze, o ile przy ocenie "normalnego kosztu" uwzględnia
    się tylko to co zostało "dołożone" po darowiźnie (art.22.6d), o tyle
    można otrzymany w darowiźnie ST amortyzować - od wartości niższej
    spośród wartości rynkowej i wartości umowy (tj. ta która jest niższa
    stanowi wartość początkową amortyzacji), art.22g.1.3
    Ten ostatni ficzer widziałem w którejś publikowanej interpretacji
    US: ojciec amortyzuje w DG samochód, następnie daruje go synowi
    (przy "prawidłowej" darowiźnie nie ma podatku!) i ten go również
    amortyzuje (ale już nie od wartości "nówki" oczywiście).

    > ps. nie wiem - dlatego pytam ale niech nikt tego nei traktuje jako sugestii
    > coby od razu podatek płacić

    Nie no, podatek od darowizny mógł się należeć w momencie otrzymania
    darowizny :)
    Ale do "firmowości" tego kompa nie ma to nic!
    I do prawa zaliczenia w koszty wydatku eksploatacyjnego też :)

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2008-10-20 09:38:29
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    wiadomości

    > Jeśli jest osobą fizyczną, to działa nadal ustawa o podatku od spadków
    > i darowizn oraz wyłączenie z dochodowego - art.2.1.3 - SPRAWDŹ.
    > Firma == "nazwa osoby" (pod którą prowadzi DG).

    Z ciekawości zapytam, czy np. z prezentów urodzinowych czy choinkowych też
    się trzeba opodatkować??

    Artur

  • 6. Data: 2008-10-20 16:09:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2008, Funaki wrote:

    > Z ciekawości zapytam, czy np. z prezentów urodzinowych czy choinkowych też
    > się trzeba opodatkować??

    Zasady masz tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    ...z grubsza:
    - "dla każdego" zwolnienie do limitu 4902 zł łącznie od jednej osoby
    w okresie 5 lat
    - "dla rodziny" zwolnienie pod określonymi warunkami (albo kwota,
    wyższa odpowiednio, albo zgłoszenie do US)

    Te niecałe 5 kzł mogliby zrewaloryzować.

    pzdr, Gotfryd