  • 1. Data: 2008-10-19 14:32:21
    Temat: Samozatrudnienie w Polsce - praca wykonywana dla pracodawcy za granica
    Od: mYsZa <m...@g...com>

    Witam,

    Jestem obecnie w Szwecji i szykuje sie do rozmowy z moim obecnym
    pracodawca w sprawie mozliwosci pracy z dystansu, tj. z Polski. W tej
    chwili jestem zatrudniony na etacie, ale biore pod uwage ze moze
    pracodawca zgodzi sie na umowe ze mna jako samozatrudnionym.
    I teraz pytanie: czy jesli przejde na samozatrudnienie, to czy bede
    mogl wybrac liniowa skale podatkowa?
    Wiem o przepisie, ktory zabrania liniowej stawki samozatrudnionym
    wykonujacym uslugi dla bylego pracodawcy, ale jak zwykle diabel tkwi w
    szczegolach - czy dotyczy to takze pracodawcy zagranicznego? Czyli -
    umowa o prace dotyczyla mnie jako rezydenta Szwecji, teraz umowa
    bedzie ze mna jako rezydentem Polski...
    W przypadku jesli okaze sie ze nie moge wybrac liniowej skali, kolejny
    haczyk - jak bardzo roznic musi sie okreslenie obowiazkow z umowy o
    prace i umowy - zlecenia z firma, zeby jednak na liniowy podatek sie
    zalapac? Jestem programista (w umowie o prace - "developer"), wiec w
    umowie obecnej mam zapis: "uczestnictwo w rozwoju systemu xxx etc.,
    wspolpraca w realizacji projektow zgodnie ze specyfikacja stworzona
    przez pracodawce". Czy jesli zapis w umowie ze mna jako firma bedzie
    typu: "projektowanie i rozwoj aplikacji/systemow wspolpracujacych z
    systemami firmy xxx" - wystarczy zeby uznac to za "inny zakres
    obowiazkow"?

    Dziekuje z gory za sugestie.
    Michal